Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، کاظم خاوازی در جریان بازدید از طرح توسعه گلخانه رز در گیوی اظهار کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صمت هیچ‌گونه مشکلی در تأمین و تهیه نهاده‌های دامی از قبیل جو، ذرت و کنجاله سویا وجود ندارد و به‌اندازه کافی این محصولات تأمین‌شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی از طریق بنادر به استان‌های مختلف حمل می‌شود تا یک ساماندهی مناسب را در توزیع این نهاده‌ها و از طریق سامانه جدید شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی به توزیع هدفمند این نهاده‌ها با نیت تأمین نیاز تولیدکنندگان و تکمیل زنجیره تولید اشاره کرد و گفت: این توزیع نهاده‌ها از طریق تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و مجامع صنفی به‌صورت خصوصی انجام می‌شود و به‌هیچ‌وجه دولت قصد دخالت در این امر را ندارد.

خاوازی موضوع کنترل قیمت مرغ و تخم‌مرغ را متوجه ستاد تنظیم بازار دانست و بیان کرد: به‌هیچ‌وجه کمبودی در تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور وجود ندارد و مشکل به وجود آمده از طریق ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری و حل شدن است.

وی سرانه مصرف مرغ را در کشور دو برابر مصرف جهانی اعلام و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌زودی مشکلات و نارسائی‌ها در این حوزه رفع و آرامش به بازار برگردد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بازدیدی که از شهرستان کوثر و مجموعه‌های گلخانه‌ای و پروژه‌های کشاورزی داشتیم توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌ها بوده به‌طوری‌که گلخانه رز در این زمینه فعالیت چشمگیری دارد.

خاوازی ادامه داد: با همکاری استانداری اردبیل برای ۳۵۰ هکتار توسعه گلخانه برنامه‌ریزی‌شده و تأمین اعتبار نیز در این زمینه انجام می‌شود.

وی در مورد پایاب سد گیوی و توسعه اراضی کشاورزی در این منطقه بیان کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار در این حوزه انجام می‌شود تا فرصت اشتغال و تولید محصولات متنوع کشاورزی به‌خوبی انجام شود.

46

کد خبر 1405024

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی