Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:15:42 GMT

دستگاه تصفیه آب خانگی بخریم یا نه؟

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۱۲۰

دستگاه تصفیه آب خانگی بخریم یا نه؟

ایسنا/البرز مدیر آبفای کرج گفت: املاحی که در آب شرب وجود دارند و گاها با چشم هم دیده می‌شود به هیچ وجه برای بدن مضر نیستند بلکه جزو املاح مفید به شمار می‌آید و برای بدن لازم است.

شهرام حافظ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سلامت آب شربی که به مصرف شهروندان می‌رسد به طور مستمر در آزمایشگاه‌های تخصصی بررسی می شود، اظهار کرد: شهروندان برخی مناطق  از وجود املاح در آب شربی که مصرف می‌کنند گلایه دارند و فکر می‌کنند خوردن این املاح خطری برای سلامت آنها محسوب می‌شود به همین دلیل اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: املاحی که در آب شرب وجود دارند و گاها با چشم هم دیده می‌شود به هیچ وجه برای بدن مضر نیستند بلکه جزو املاح مفید به شمار می‌آید و برای بدن لازم است.

وی توضیح داد: در آب جاری و آبی که پشت سدها انبار می‌شود هم به وفور می‌توان این املاح را مشاهده کرد.

این مسئول تاکید کرد: شهروندان اطمینان داشته باشند خوردن این املاح به هیچ وجه آسیبی به سلامت آنها نمی‌زند و با خیال راحت می‌توانند از آب لوله کشی استفاده کنند.

حافظ با اشاره به مضرات نصب دستگاه‌های تصفیه آب خانگی اضافه کرد: از آنجایی که این دستگاه‌ها اغلب زیر سینک و کنار سطل آشغال نصب می‌شوند و فیلتر آنها هم گران است و امکان تعویض کوتاه مدت آنها برای اغلب شهروندان وجود ندارد، به منبعی برای آلودگی میکروبی تبدیل می‌شوند.

وی افزود: با این اوصاف به هیچ وجه توصیه نمی‌شود شهروندان با فکر اینکه نصب این دستگاه‌ها می‌تواند کیفیت آب را تغییر دهد هزینه کرده و دستگاه تصفیه آب خانگی نصب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تصفیه آب خانگی هیچ وجه برای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه