Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای خبری سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذا که بزرگترین نهاد بشردوستانه در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است، اعلام کرد تغذیه بهترین واکسن در مقابله با بیماری همه گیر کووید ۱۹ است.

این تارنمای خبری به نقل از «دیوید بیزلی» (David Beasley) مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا تصریح کرد: تا زمان ساخته شدن واکسن کرونا و دسترسی عموم مردم به آن، تغذیه بهترین واکسن در مبارزه با ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون آن، شاهد افزایش ناآرامی ها و اعتراضات اجتماعی، رشد مهاجرت، تعمیق درگیری ها و تشدید فقر عمومی در جهان خواهیم بود.

بیزلی با بیان اینکه ده ها میلیون نفر دیگر در سال جاری به دلیل بحران کووید ۱۹ در آستانه خطر گرسنگی هستند اظهار داشت: بحران عدم امنیت غذایی در جهان با افزایش ۸۲ درصدی به عبارتی تقریبا دو برابر نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا روبرو شده است و در حال حاضر، مناطقی از جهان را تهدید می کند که تا پیش از شیوع کرونا، معضل ناامنی غذایی شدید نداشتند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز پیش تر در گزارشی که در تارنمای رسمی این سازمان منتشر شد، درباره بحران غذایی در جهان و احتمال تشدید آن در اثر شیوع کرونا هشدار داده بود.

به گفته وی، در جهان غذای کافی و حتی بیش از آن برای ۷.۸ میلیارد جمعیت کره زمین وجود دارد، اما در همین حال بیش از ۸۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند که ۱۴۴ میلیون نفر از آنان کودکان زیر ۵ سال (معادل یک پنجم کودکان زیر پنج سال)  هستند.

تارنمای خبری سازمان ملل متحد گزارش داد بر اساس ارزیابی های برنامه جهانی غذا، ۲۷۰ میلیون نفر دیگر در جهان تا قبل از پایان سال میلادی جاری با ناامنی غذایی مواجه خواهند شد.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با اعلام اینکه فقرا بیش از ثروتمندان در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت دارند، از برنامه حمایتی گسترده این نهاد از آن ها خبر داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به دنبال پیامدهای اقتصادی مخرب ناشی از بحران کرونا، شمار افراد نیازمند به حمایت غذایی در کشورهای آمریکای لاتین به سه برابر، در آفریقای مرکزی و غربی به ۱۳۵ درصد و در آفریقای جنوبی به ۹۰ درصد افزایش یافته است. همچنین در کشورهای با درآمد ضعیف و متوسط، با افزایش نرخ بیکاری فقر عمومی تشدید شده است

به نوشته تارنمای خبری سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذا به منظور مقابله با سونامی گرسنگی در جهان، از آماده سازی بزرگترین بسته حمایتی بشردوستانه خود خبر داد.

بیزلی بیان کرد:  این برنامه حمایتی بی سابقه قرار است شمار افراد تحت پوشش را به ۱۳۸ میلیون نفر (در مقابل ۹۷ میلیون نفر در سال گذشته) افزایش دهد؛ بدین منظور بودجه ای پایدار ضرورت فوری دارد که طی شش ماه آینده، در فراخوانی چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری باهدف حمایت از ۸۳ کشور تامین خواهد شد.

پیش تر مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) با اشاره به اینکه قحطی یک احتمال بسیار واقعی و خطرناک است، هشدار داده بود شیوع جهانی کووید-۱۹ در سال جاری، وخیم‌ترین بحران انسانی را از زمان جنگ جهانی دوم به بار آورده است؛ جهان نه فقط با «بیماری‌های همه‌گیر جهانی»، بلکه با «فاجعه انسانی جهانی» مواجه است.

 ویروس کرونا موسوم به کووید۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذاتالریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تاکنون حدود ده میلیون و ۴۱۳ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها بیش از ۵۰۸ هزار تن جان باخته و بیش از ۵ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها برنامه جهانی غذا آنتونیو گوترش اقتصاد کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برنامه جهانی غذا آنتونیو گوترش اقتصاد کرونا برنامه جهانی غذا آنتونیو گوترش اقتصاد کرونا برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد تارنمای خبری ویروس کرونا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تصمیم ژاوی رختکن بارسلونا را لرزاند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)