Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به عدم برگزاری آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی در اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانشجویان مشمول این آزمون‌ها، وارد مرحله بعدی تحصیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی پیامی در کانال تلگرامی خود از توضیحات روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی و طرح معادل‌سازی سوابق تحصیلی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این توضیحات به شرح زیر است:

با توجه به عدم برگزاری آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی در اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا، تصمیم گرفته شد که دانشجویان مشمول آزمون‌های فوق وارد مرحله بعدی تحصیل شوند تا وقفه‌ای در پیشرفت تحصیلی‌شان به وجود نیاید و در اولین فرصت که امکان برگزاری آزمون فراهم شد، در آزمون شرکت کنند. مبنای این تصمیم هم در آن شرایط، کمک به پیشرفت تحصیلی و تسهیل شرایط ادامه تحصیل برای همه دانشجویان بود.

طرح ارزیابی دانشجویان بر اساس معادل‌سازی نمرات دانشگاهی (سوابق تحصیلی) هم بر مبنای تسهیل بیشتر شرایط ادامه تحصیل و تمرکز بیشتر دانشجویان به دروس ارائه‌شده در مقطع فیزیوپاتولوژی و آموزش کارورزی شکل گرفت.

دانشجویانی که حدنصاب لازم براساس مدل سوابق تحصیلی را کسب کردند از شرکت در آزمون معاف شدند ولی آن دسته از دانشجویان که حدنصاب لازم را کسب نکردند و یا تمایل به بهره‌مندی از امتیازات آزمون را دارند، باید در اولین نوبت آزمون شرکت کنند و نمرات اکتسابی در آزمون ملاک سنجش ایشان قرار خواهد گرفت.

برای تسهیل شرایط، برای همه دانشجویان امکان ادامه تحصیل و پیشرفت تحصیلی تا برگزاری آزمون فراهم‌شده است. کار معادل‌سازی نمرات هم مطابق فرمول استاندارد علمی و کارشناسی دقیق و البته با رویکرد تساهلی انجام‌شده است. قاعدتاً همه اذعان دارند که معاف کردن همه دانشجویان بدون هیچ قاعده‌ای منطقی نیست و هر معیاری در نظر بگیریم طبیعی است عده‌ای از دانشجویان واجد شرایط نباشند. جزئیات فرمول محاسبه نمرات برای معادل‌سازی نمرات برای روشن شدن اذهان به‌اختصار آورده می‌شود تا شبهه‌ای در این خصوص باقی نماند.

در مدل ارزیابی بر اساس سوابق تحصیلی، دروس مؤثر در ساخت نمرهٔ معادل بر اساس دروس آزمون‌های مربوطه تعیین و نمرات دانشگاهی این دروس از دانشگاه‌های داوطلبان اخذ شد و بر اساس تعداد سؤالات هر درس در آزمون مربوطه به هریک از درس‌ها ضریب داده شد و معدل مؤثر داوطلبان محاسبه شد.

درنهایت با احتساب میانگین وزنی درصد قبولی هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو دورهٔ قبلی آزمون درصد پذیرش دانشگاه در اسفندماه 98 تعیین و حدنصاب هر دانشگاه تعیین و نتایج داوطلبان اعلام می‌شود. (درصورتی‌که تعداد داوطلب در هر یک از دو دوره، کمتر از 10 نفر بود یک دوره قبل‌تر نیز بررسی شد) برای دانشگاه‌هایی که تعداد شرکت‌کنندگان اسفندماه 98 کمتر از 10 نفر بود و محاسبهٔ درصد قبولی منطقی نبود، ملاک پذیرش کسب میانگین سه نمرهٔ آخر قبولی در کشور قرار گرفت).

بی‌تردید درخواست‌های منطقی دانشجویان در چارچوب قوانین موجود و با رویکرد تسهیل شرایط پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/۴۰۸۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: آموزش پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیش کارورزی آزمون علوم پایه شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی کشور علوم پایه و پیش کارورزی برگزاری آزمون سوابق تحصیلی معادل سازی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده