Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «جائو لی جیان» روز سه شنبه در کنفرانس خبری هفتگی در پکن در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: چین بر اساس توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی با تلاش های آمریکا برای فشار بر شورای امنیت برای تحریم تسلیحاتی ایران مخالف است.

او با تاکید بر مخالفت با هرگونه زورگویی آمریکا در شورای امنیت برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران افزود: توافقات مربوط به لغو این تحریم تسلیحاتی باید مورد پایبندی قرار گیرد و همه به مفاد آن پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همه توافقات شورای امنیت از جمله لغو تحریم تسلیحاتی باید به طور موثر اجرا شود.

مخالفت چین با شهرک سازی ها در کرانه باختری

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره موضع چین درخصوص الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی گفت:  «وانگ یی» وزیر خارجه چین در این باره در نشست شورای امنیت مواضع پکن را کاملا تشریح کرده و گفته است که اقدامات یکجانبه فقط تنش ها را افزایش می دهد و اعتماد متقابل را از بین می برد.

او گفت: شهرک سازی ها یک مساله اساسی نگران کننده در جریان مذاکرات است که به موضوع فلسطین گره خورده است.

جائو ادامه داد: این شهرک سازی ها بر اساس اعلام شورای امنیت کاملا ناقض قوانین بین المللی است و باید برای حل مساله سرزمین های اشغالی به توافقات ازجمله قطعنامه های سازمان ملل پایبند بود.

 
 
 

کد خبر 526928 برچسب‌ها ایران و چین تحریم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و چین تحریم تحریم تسلیحاتی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست