Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@19:31:09 GMT

مازیچال، مقصد هیجان انگیز گردشگری پاییزه

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۱۲۵۲

مازیچال، مقصد هیجان انگیز گردشگری پاییزه

مازیچال، نام دهکده‌ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع ۲۶۰۰ متری، شما را بالاتر از ابر‌ها نگه می‌دارد.کلاردشت ناحیه‌ای در استان مازندران و ۴۸ کیلومتری شهر چالوس است. ۱۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. مرکز کلاردشت حسن‌کیف است. کلاردشت دشتی بر فراز کوه‌ها است.

ایستادن در ارتفاعات مازیچال و نگاه به اقیانوس ابر مقابل چشمتان٬ احساسی وصف ناشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر به دلایل طبیعی نیز پدیده اقیانوس ابر تشکیل نشود٬ وسعت دیدتان از چالوس تا نزدیکی‌های رامسر خواهد بود.

در فصل پائیز، جنگل‌های ابتدای جاده مناظر زیبا و رویایی دارند و در بهار، ارتفاعات پوشیده از گل‌های فصلی زیبا است و مناظر برفی قله‌های اطراف جلوه نمایی می‌کند، اما مناسب‌ترین فصل برای شب‌ ماندن ٬ تابستان است.

در منابع مورد بررسی «ماز» و «مازی» در گویش محلی به معنی درخت بلوط است و «چال» به معنی گودال٬ پس به یاد داشته باشید که سفر شما به گودالی پر از درختان بلوط است.البته این مسئله خیلی دقیق نمی‌باشد چرا که واژه ماز بر اساس لغت ‌نامه‌ی دهخدا به قلم شخص ایشان به معنای پر چین و شکن است و حتی واژه‌ی مازندران از همین کلمه گرفته شده است و نام کوهی است در تبرستان و سبب تسمیه ٔ او به مازندران همین بوده است.

برای سفر به مازیچال از جاده چالوس به مرزن آباد بروید٬ سپس به سمت کلاردشت تغیر مسیر دهید٬ از میدان اصلی کلاردشت حدود ۷ کیلومتر در جاده عباس‌آباد برانید تا به ابتدای جاده مازیچال برسید. از ابتدا جاده خاکی مازیچال٬ ۱۷ کیلومتر به سمت ارتفاعات حرکت می‌کنید تا به دشتی برسید که به بالاتر از آن راهی نیست٬ حالا شما در ارتفاعات مازیچال هستید.

        غذا در مازیچال

بهترین خوردنی‌هایی که می‌توانید در مازیچال سراغ بگیرید لبنیات تازه است. روستاییان بیشتر به شغل دامپروری و گاوداری مشغول هستند و مغازه یا فروشگاهی در منطقه وجود ندارد؛ به همین دلیل از غذای محلی هم در این منطقه خبری نیست؛ پس غذای کامل به تعداد وعده‌های لازم با خود همراه داشته باشید.

اما اگر به روستاییان یا گوسفند سراهای آنها رسیدید، می‌توانید از آنها پنیر یا ماست بخرید، هر چند معمولاً ییلاق‌نشین‌ها شیر گوسفندانشان را نمی‌فروشند اما ممکن است اول صبح بتوانید از آنها چیزی بخرید پنیر، دوغ و ماست چکیده را می‌توان برای سوغات از روستاییان تهیه کرد.

 

   

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره