Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه دولت الکاظمی می خواهد اعلام کند که نیروی های حدالشعبی، مردمی و نزدیک به ایران باعث ناامنی ها در عراق هستند، گفت: الکاظمی می خواهد از طریق این فضا سازی های رسانه ای، اشتباهات خود را بپوشانند و فتنه ای مانند حمله ای به مقر کتائب حزب الله ایجاد تا جریان مقاومت را منحرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف گنجی‌‌زاده در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص تحولات اخیر عراق اظهار کرد: اوضاع اخیر عراق به شدت پیچیده شده است، فتنه‌ای را ایجاد و عادل عبدالمهدی را ساقط کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مصطفی الکاظمی، رئیس اطلاعات عراق بود و طبق اعلام برخی از منابع موثق، برنامه داشتند که به امریکایی ها کمک کند تا سردار سلیمانی را ترور کنند و الکاظمی پست نخست وزیری را بگیرد.

گنجی ‌زاده با توضیح اینکه طبق معامله های سیاسی، قدرت در عراق در سه بخش تقسیم می شود، بیان کرد‌: ریاست مجلس عراق در اختیار سنی ها، ریاست جمهوری در اختیار کردها و نخست وزیری هم در اختیار شیعیان قرار می گیرد؛ برهم صالح رئیس جمهور کرد عراق است که پادو صد در صد امریکایی ها است.

تهدید امریکایی ها در خصوص نخست وزیری الکاظمی

وی اضافه کرد: محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق هم سنی و نزدیک به بعثی ها است و با انتخاب الکاظمی به عنوان نخست وزیی، قدرت شیعیان را کاستند؛ امریکایی ها در بحث انتخاب الکاظمی پیام داند که اگر نگذارید الکاظمی به عنوان نخست وزیر انتخاب شود ترور انجام می دهیم.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد‌: با وجود این جو حاکم در عراق بعید می دانم که امریکایی ها را به این زودی ها اخراج کنند اما امریکایی ها تعداد نیروهای خورد را کمتر می کنند.

گنجی زاده با بیان اینکه گردان های حشدالشعبی به دلیل نزدیکی ایران، نمی خواهند فتنه ای در عراق شکل بگیرد و مردم را مقابل هم قرار دهند، خاطر نشان کرد: حملات به امریکا کمتر می شود و شاید حشدالشعی عقب نشینی انجام شود.

وی بیان کرد‌: با این وضعیت خروج امریکایی ها را بعید می دانم، جز اینکه در این مدت شیعیان قدرتی در دست بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: الکاظمی در بحث فتنه ای که در میدان التحریر بغداد و شهرهای دیگر، به این نتیجه رسید که اکثریت مردم عراق را از طریق رسانه می توان هدایت کرد؛ تمام رهبران و مدیران رسانه ای و شبکه های اجتماعی که در عراق هستند و علیه شیعیان ایران فتنه ایجاد می کنند را در دولت خود منصب و پست داده است.

گنجی زاده تصریح کرد: الکاظمی می خواهد از طریق این فضا سازی های رسانه ای، اشتباهات خود را بپوشانند و فتنه ای مانند حمله ای به مقر کتائب حزب الله ایجاد تا جریان مقاومت را منحرف کند.

می خواهند نیروی های مردمی را عامل ناامنی ها در عراق معرفی کنند

وی با بیان اینکه می خواهند اعلام کنند که نیروی های حدالشعبی، مردمی و نزدیک به ایران باعث ناامنی ها در عراق هستند، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری عجیبی در این زمینه انجام می دهند و اگر بتوانند این تفکر را در جامعه عراق گسترش دهند مشکل بزرگی برای جبهه مقاومت است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با توضیح اینکه اوضاع کنونی عراق به سود امریکایی ها است، اضافه کرد: نیروهای نزدیک به ایران می توانند عکس العمل نشان دهند اما نمی خواهند فتنه ای ایجاد شود و مردم در مقابل هم قرار بگیرند، امریکایی ها به دنیال ایجاد جنگ داخلی بزرگ در عراق هستند.

تنها راه حل وضعیت فعلی عراق متحد کردن شیعیان است

وی تأکید کرد: سکوت فعلی با توجه نقشه های شوم امریکایی ها نشانخ پیروزی است؛ تنها راه حل وضعیت فعلی عراق این است که ایران احزاب مختلف شیعیان عراق را متحد کند.

گنجی زاده ادامه داد: اگر بتوان گروه های شیعه عراقی که زیاد هم هستند و یشترین کرسی ها را در پارلمان را دارند، متحد کرد که می تواند بیشترین فشار را به امریکای ها بیاورند.

وی بیان کرد: با متحد کردن این جریانات و به دست گرفتن پارلمان، می توانند قوانین انتخابات نخست وزیری را تغییر دهند؛ اگر قانون انتخابات تغییر کند باید اجرا شود و مردم به صورت مستقیم نخست وزیر را انتخاب کنند.

این تحلیلگر سیاسی اظهار کرد: با تغییر قانون و اجرای آن در راستای مطالبات تظاهرکنندگان میدان التحریر، سریع می توان الکاظمی ساقط کرد و حتی می توانند ریاست جمهوری را از دست برهم صالح گرفت.

به گزارش صاحب نیوز؛ کتائب حزب الله یک واحد نظامی وابسته به حشد شعبی است که با فتوای مرجعیت عراق برای مبارزه با تروریست های داعش و حفظ امنیت عراق تاسیس شد و دارای پایگاه اجتماعی در بین مردم این کشور است.

بامداد روز جمعه هفتم تیر بود که خبری به سرخط اصلی رسانه‌های مختلف در منطقه و جهان تبدیل شد که مقر «کتائب حزب الله» از زیرمجموعه‌های حشد شعبی، هدف یورش قرار گرفت؛ این حمله توسط سازمان مبارزه با تروریسم عراق و با همکاری تروریست‌های آمریکایی انجام شد و شماری از اعضای «کتائب حزب الله» عراق بازداشت شدند که پس از چند روز با فشار فکار عمومی و عشائر مختلف عراق آزاد شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کتائب حزب الله کارشناس مسائل عراق هستند امریکایی ها نخست وزیری ناامنی ها فتنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟