Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه به‌عنوان سازوکاری نخبگانی در ردیف نخست سازمان‌های مسئله‌محور قرار دارد و در طول تاریخ غالباً بزرگترین چالش‌ها و دستاوردهای بشری به‌دست فرهیختگان و دانشمندان دانشگاهی به‌ثمر نشسته است. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین زیرنظام آموزش عالی کشور با برعهده گرفتن بالغ بر 38 درصد جمعیت دانشجویی ایران و انتشار سالانه بیش از 70 هزار پایان‌نامه و رساله دانشجویی، بزرگترین شبکه حقیقی دانشگاهی کشور به‌شمار می‌رود که برای اولین بار به‌فکر طراحی سامانه فراگیری برای پژوهش‌‎های یکپارچه افتاده و با رونمایی از الگوی «پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای» پایش، گام جدی خود را در جهت نظامندی پژوهش‌های دانشجویی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران درنظر دارد در پرونده ویژه «پایش آزاد» به آخرین اقدامات و تحولات برنامه پایش در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی بپردازد که در شماره‌ دوم این پرونده خبری درباره برنامه علمی استان کردستان خواهید خواند.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره آخرین تحولات طرح پایش در واحدهای دانشگاهی این استان اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته جلسات فراوانی با شورای گروه‌های آموزشی مختلف برگزار شده و پیرامون احصای نظام موضوعات پایش و هدایت پایان‌نامه‌ها به سمت حل مسائل کشور بحث و اقدامات ترویجی صورت گرفته است.

وی افزود: مأموریت و احصای نظام موضوعات «بهینه‌سازی و تأمین انرژی» ذیل طرح پایش به استان کردستان واگذار شده است. اکنون سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و منابع طبیعی هرکدام براساس نقشی که در احصای نظام موضوعات دارند، درگیر شده و مشارکت می‌کنند. گروه‌های مسئله‌شناسی در این دانشکده‌ها تشکیل و در راستای تدوین نظام موضوعات حرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: با ترکیب دو سامانه پایش آزاد و پژوهشیار، 50 درصد ظرفیت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی استادان به‌سمت انتخاب از نظام موضوعات پایش سوق داده می‌شود. باتوجه به داده‌های آمایش سرزمینی، دانشکده کشاورزی واحد سنندج به سمت تولید و بازاریابی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی حرکت می‌کند. محصولات کشاورزی شاخص استان کردستان با کیفیت عالی درحال بهینه‌سازی و بازتولید در گلخانه‌های دانشگاه است.

امینی مقوله آمایش سرزمینی و توجه به نیازهای مناطق مختلف کشور را ازجمله موضوعات مغفول در آموزش عالی کشور دانست و گفت: رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با نیازهای منطقه‌ای رشد و گسترش پیدا می‌کرد، به‌طور مثال در شهر سنندج به‌جای گسترش بی‌قاعده رشته‌های مهندسی باید رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی و مرتبط با آن رشد پیدا می‌کرد تا دانش‌آموختگان نیازهای جامعه را پاسخ بگویند.

وی ادامه داد: ایجاد رشته‌های مهندسی برق و عمران در شهرهای کوچک که درآمد اصلی مردمان آن از حوزه کشاورزی است، پیامدی جز بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی به دنبال نخواهد داشت. برای اینکه طرح پایش بتواند با موفقیت به مسائل و چالش‌های کشور بپردازد باید آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز تقویت شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: تقویت و توانمندسازی اعضای هیئت علمی، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی و بهره‌گیری از منابع استانی می‌تواند در موفقیت طرح پایش پیرامون مسئله‌محوری موثر واقع شود. رفع اشکالات طرح و به‌روزرسانی سامانه نیز ازجمله موضوعات مهمی است که باید به آنها توجه کرد.

امینی عنوان کرد: دانشگاه آزاد مأموریتی که دانشگاه‌های دولتی سالها نتوانستند انجام بدهند با تحقق طرح پایش به‌ثمر خواهد رساند.

انتهای پیام/

358 / 167 طرح پایش آزاد نظام موضوعات برنامه علمی دانشگاه آزاد کردستان جهانشیر امینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح پایش آزاد نظام موضوعات برنامه علمی دانشگاه آزاد کردستان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نظام موضوعات طرح پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاله معماری، عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) در یک گفتگوی رادیویی درباره چالش‌های ورود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار كرد: فرآیند خصوصی‌سازی موانع زیادی دارد و تنها مختص باشگاه‌ها نیست. در سایر كشورها نیز این چالش‌ها وجود دارد. متأسفانه در ایران خصوصی‌سازی به تعویق افتاده در حالی که چالش خصوصی‌سازی در همه صنایع وجود دارد.

معماری در این باره ادامه داد: امروز با توجه به فشارهای AFC و تعویق ایجاد شده در آن، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها تنها راه ممكن بود. باید به بعد از این فكر كرد چرا كه در شرایط موجود خصوصی‌سازی بهترین راه‌حل بوده است. خصوصی‌سازی نسخه‌ای بوده كه با شرایط موجود حداكثر همخوانی را دارد.

هلدینگ خلیج‌فارس و بانک‌ها تخصص كافی برای مباحث مالی و ترازنامه‌ها را دارند. اما بقای تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و توقعات هواداران، مورد نگرانی است و باید فكر خوبی برای آن موارد كرد تا كمترین آسیب وارد شود و فرآیند انتقال و افزایش سهم بازار انجام شود. امید می‌رود با تقویت فعالیت‌های اقتصادی این ۲ باشگاه شرایط خوبی را شاهد باشیم.

معماری با اشاره به انتقال‌های مشابه در سایر كشورها خاطرنشان كرد: خصوصی‌سازی بسیار حساس است و با توجه به جمعیت فوتبال دوست ایران باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد تا به تدریج هلدینگ‌ها و بانک‌ها بتوانند سهام را وارد فرابورس كرده تا به سوددهی برسد و سهم هواداران بیشتر شود و به ۵۱ به ۴۹ برسیم. كسانی كه برای این نسخه تصمیم‌گیری كردند، به همه شرایط آن واقف بودند.

عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به پیش‌بینی موانع این مسیر گفت: دولت باید بخش خصوصی را حمایت كند و منابع درآمدی حق پخش و قانون کپی‌رایت نیز برای باشگاه‌ها فراهم شود. توجه بخش خصوصی در قسمت تربیت بازیكنان و خریدوفروش آنها قرار دارد و باید مراقب بود توسعه ورزش در اولویت‌های بعدی قرار نگیرد. البته در همه دنیا این‌گونه است و به همین دلیل دولت با حساسیت بالایی خصوصی‌سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد