Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: جمعیت هلال احمر باید اعتمادسازی کند، سلامت، درستکاری و امانت‌داری، حسن خلق، ایثار و فداکاری در صحنه حادثه برای جلب رضایت مردم بسیار ضروری است، باید در کنار همه این‌ها برنامه‌های تبلیغی و ترویجی هم وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمد باقر محمدی لائینی» امروز(10تیر) در نشست با مسئول دفتر نمایندگی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر استان مازندران و رئیس جمعیت هلال احمر استان و همچنین جمعی از پرسنل جمعیت هلال احمر استان، گفت: هلال احمر نهادی است که در شرایط سختی به سراغ مردم می‌آید، جمعیتی که بعد مردمی دارد و علاقه‌مند به خدمت به مردم است و به دنبال شهرت و ریا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: در آغاز اسلام و زمان‌های گذشته هم نهادی شبیه هلال احمر داشتیم با توجه به اینکه طبق آیه قرآن کسی که صدای مسلمانی را بشنود و کمک نکند مسلمان نیست، این یعنی کل مردم جمعیتی از هلال احمر باید باشند، البته آیات و روایات زیادی در مورد کمک در زمان مصیبت و سختی داریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: امروز برخوردی از جمعیت هلال احمر با افراد متخصص و آموزش دیده و امکانات مدرن یک نیاز مهم است، مردم همیشه در موقع مشکلات و سختی‌ها، حضور فعال دارند که علاوه بر وجود مردم، بودن سازمانی چون هلال احمر برای ساماندهی بسیار ضروری و مفید است.

 

وی اذعان کرد: باید این جمعیت مدرن و مجهز و امکانات به روز باشند و آموزش‌های کافی را دیده باشند، سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر اعتماد مردم است، مردم باید اعتماد کنند، این مناسب نیست که حادثه‌ای اتفاق بی‌افتد و مردم بگویند ما خودمان وارد عمل می‌شویم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به پرسنل و ریاست هلال احمر استان، متذکر شد: جمعیت هلال احمر باید اعتمادسازی کند، سلامت، درستکاری و امانت‌داری، حسن خلق، ایثار و فداکاری در صحنه حادثه برای جلب رضایت مردم بسیار ضروری است، باید در کنار همه این‌ها برنامه‌های تبلیغی و ترویجی هم وجود داشته باشد.

 

وی گفت: از دیگر ویژگی هلال احمر این است که مقام معظم رهبری در این بخش نماینده دارد، این یعنی انتطار بیشتری از این نهاد دارد، بحث توزیع امکانات و خدمات است، اینکه سوء استفاده نشود و با یک سیستم درست انجام شود بسیار مهم است. شناسایی افراد بسیار ضروری است، این کار با داشتن گروه ارزیابی امکان پذیر است، تا کمک مردم و خیرین به خوبی انجام شود.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران جمعیت هلال احمر فرهنگ ایثار جمعیت هلال احمر هلال احمر استان محمدی لائینی هلال احمر بسیار ضروری حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شدند که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد .

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی‌اند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود