Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:14:37 GMT

برای حل مشکلات مردم باید همه مدیران پای کار باشند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۲۳۵

برای حل مشکلات مردم باید همه مدیران پای کار باشند

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از روستاها در خراسان جنوبی کم آب یا بی آب است که باید در این خصوص مشکلات مردم مرتفع شود.

حسین خسروی اسفزار، امروز سه شنبه 10 تیر در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی، گفت: موضوعی که در دیدار با مردم مطرح است این است که مردم همه کمبودها را با نماینده مطرح می‌کنند، در حالی که وی نه عامل اجرایی است و نه اعتبارات و بودجه‌ای در دست دارد، اما حسن دهگردشی این است که مسئولان شهرستانی هم در این بازدیدها همراه می‌شوند و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عمده مشکلات را پس از احصا و در حد توان، در زمان خود به مسئولین مربوطه منتقل و برای رفع آن پیگیری می‌کنم، اما ضروری است که همه مدیران شهرستانی نیز برای حل مشکلات مردم، پای کار باشند.

خسروی اسفزار با بیان روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه؛ مزه آب، مزه حیات است، بر اهمیت آب تاکید کرد و گفت: بعضی از روستاها کم آب دارد، اما بعضی اصلا آب ندارد و باید در این خصوص مشکلات مردم مرتفع شود.

وی همچنین بر فرهنگ سازی در خصوص مصرف آب تاکید کرد و افزود: باید تمام رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما و همچنین حوزه‌های علمیه در تبیین این فرهنگ اقدام کنند.

خسروی اسفزار ادامه داد: در راستای رفع مشکلات آب روستاها، باید مدیریتی انجام شود که پیمانکار از سرمایه گذاری‌اش پشیمان نشده و حقوق مردم و کشاورزان نیز پایمال نشود.

وی از مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان خواست تا مشکلات و اولویت‌ها در تامین آب، مفید و مستدل جمع‌آوری شود تا اگر نیاز باشد در سطح کلان نیز مورد پیگیری قرار بگیرد.

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی نیز در این دیدار، به بیان مشکلات آبی برخی از مناطق استان پرداخت و دلیل کمبود آب در بعضی از نقاط را، افزایش ساخت و سازها مطرح کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم در خصوص مشکلاتی که مربوط به قوانین است، پیگیری‌های نماینده مجلس راهگشا باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کم آبی خراسان جنوبی مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی و به خصوص برگردان کردن خاک است.

محمد تقی یداللهی ۱۲ اردیبهشت در بازدید از مزرعه کشت مستقیم و حفاظتی علی عسکری در روستای ثمرجان بخش مرکزی نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، تأمین محصولات استراتژیک به خصوص گندم است.

وی در ادامه به نقش تشکل‌های قوی و حضور نمایندگان کشاورزان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه از سال ۱۳۸۶ بحث کشت حفاظتی در کشور مطرح شده، ولی متأسفانه هنوز تولید و استفاده از گاو آهن برگردان دار ادامه دارد.

رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اذعان کرد: با برگردان کردن خاک، موجودات مفید خاک و بقایای آلی در معرض تابش و حرارت از بین خواهند رفت تا جایی که ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی به خصوص برگردان کردن خاک است.

وی ایجاد لایه سخت کفه شخم در عمق ۲۵ سانتی‌متری خاک، عدم حفظ رطوبت خاک، مصرف بالای بذر، عدم سبز یکنواخت در سطح مزرعه، ایجاد بانک علف‌های هرز را، از سایر معایب روش شخم برگردان دار عنوان کرد.

یداللهی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی با توجه به بحران آب و قطعی‌های برق و افزایش قیمت نهاده‌ها و ادوات کشاورزی، ما را به سمت کشاورزی کم نهاده و اقتصادی که بازدهی مناسبی داشته باشد سوق داده است.

علی عسکری مالک مزرعه در این بازدید ترویجی با اشاره به اینکه در این نوع کشت با صرف کمترین وقت و انرژی، نتایج خوبی برای وی به ارمغان آمده، یادآور شد: کشاورزی بدون عملیات خاک‌ورزی و مستقیم چهار اصل را دنبال می‌کند که کاهش خاک ورزی و حذف شخم برگردان با روش‌های کشت مستقیم و کشت روی پشته‌های دیم، تردد کمتر و کنترل ترافیک و مشخص شدن ترددها، مدیریت بقایای گیاهی و رعایت تناوب زراعی و تنوع محصول با عمق‌های مختلف و ریشه‌های متفاوت جهت استفاده بهتر از عناصر غذایی از مهمترین این اصول می‌باشند.

در پایان این بازدید ترویجی، کشاورزان ضمن بازدید از مزرعه با نحوه کار دستگاه کاملاً آشنا شدند و به سؤالات آنها در این خصوص پاسخ داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو