Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش استانهای خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه ستاد استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن تبریک ایام دهه کرامت و سال‌روز میلاد امام رضا علیه السلام به اهمیت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه اجتماعی اسلام است که همه مردم و مسوولان باید در این امر احساس مسوولیت و در انجام مصوبات و اقدامات محوله از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خوبی عمل و با جدیت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به تغییر ساختاری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان توسط سازمان‌ها و نهادها دبیرخانه ستاد باید فعالانه نسبت به پیگیری اجرای مصوبات اقدام کرده و هر جلسه گزارشات اقدامات انجام گرفته ارائه شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌غربی در ادامه سخنان خود ریشه منکرات در جامعه را در حوزه مشکلات معنوی و تربیتی دانسته و خاطرنشان کرد: کم پرداختن به معنویت از سوی متولیان آموزشی و دینی و عدم آگاهی کافی خانواده‌ها از تربیت صحیح باعث ایجاد منکرات در جامعه شده و اجرای قانون نمی‌تواند در همه بخش‌های مقابله با منکرات جوابگو باشد بنابراین باید تلاش کنیم معنویت و تربیت صحیح دینی را در جامعه نهادینه سازیم تا اثرات آن در طولانی مدت نمایان شود.
قریشی در ادامه سخنان خود به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه‌هاست که باید مسوولان در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کاربردی‌تری داشته باشند بنابراین انتظار می‌رود مسأله عفاف و حجاب به عنوان محوری‌ترین موضوع در راس و دانشگاه‌ها مورد بحث و پژوهش قرار گرفته و در بین جوانان و دانش آموزان تعمیق پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مراکز در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باشگاه‌ها و اماکن ورزشی است که مسوولان ورزشی استان باید نسبت به رعایت شئونات اسلامی و رفع مشکلات در این حوزه برنامه‌ریزی های لازم را داشته باشند بنابراین عدم پیوست فرهنگی مناسب برای اماکن ورزشی در استان غیر قابل قبول است.
قریشی یادآور شد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات باید احیا شده و از حالت فرمایشی خارج شود و مدیران و مسوولان ادارات، نهادها و سازمان‌ها باید در اسرع وقت نسبت به فعال سازی این شورا در ادارات و صیانت از کارمندان و آمران به معروف اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به موضوع سواحل دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در سواحل و رعایت موازین شرعی باید زیر ساخت‌های لازم در سواحل آماده شده و آیین نامه مدیریت سواحل به خوبی برای استفاده مردم در دریاچه ارومیه اجرایی شود.
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران یک مجتمع آموزشی ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران تاکید کرد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

کشانی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

کشانی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یادشده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

گفتنی است، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6090937

دیگر خبرها

  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم