Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این مجموعه شعر که جدیدترین اثر این شاعر خوزستانی می‌باشد، در برگیرنده ۴۰ شعر سپید است که توسط نشر تا- نونوشت به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

غلامرضا بشیری که زاده بندر امام است، در حوزه‌های مختلف هنر از جمله تأتر و فیلم‌نامه‌نویسی فعالیت دارد و جوایز متعددی را نیز به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر آثارش درد جامعه دارند که در حوزه شعر، با استفاده از ظرفیت شعر معاصر و زبان شیوا، به‌خوبی از عهده این کار برآمده است.

بیشتر اشعار او در این مجموعه، با درون‌مایه‌ی عشق و تلنگری به ناهنجاری‌های جامعه، با قابلیت برداشت مفاهیم مختلف، خواننده را مجذوب خود خواهد کرد.

شعری از این مجموعه:

"من در این خیابان خودم را پیدا نمی‌کنم

جایی که غبار بزک کرده‌ها

تو را پنهان کرده است

زیر بار این‌همه سرخاب بی‌دلیل

گناه پیشانی سفید تو نیست

که بی‌قواره می‌شود

پی این تترون سیاه ناگزیر

با شیونی که آشکارا به هق‌هق نمی‌رسد

در ازدحام گیسوان مشکی‌ات

که جادوی شعرند

وقتی رهاشان می‌کنی در باد و

دلیل موجهی برای دل‌تنگی

وقتی دریغ شان می‌کنی

بی‌آنکه خودخواسته باشی

من قسم می‌خورم

که عشق دشمن هیچ‌کس نیست و

سادگی زیباترین تعبیر عاشقانه‌هاست"

در اکثر اشعار این مجموعه، شاعر با استفاده از المان‌های زیست‌بوم خود، فضایی کاملاً جنوبی با امکان ارتباط با جهان را بکار گرفته است.

" این شعرها

نمی‌توانند

چشم‌های تو نباشند

خفته در بیابان‌های اهواز

این واژه‌ها نمی‌توانند برقصند

به کام مرگ

در هجوم بی‌امانی‌ها

شعر اما

اعتراف به برهنگی است

و سودای چشم‌های تو

در غربت صحاری اهواز

در خیال آزادی"

غلامرضا بشیری، پیش‌ازاین با چاپ مجموعه شعر "یک دفتر پر از ماه گیسو بریده و.." برگزیده اولین دوره جشنواره خورهای احساس، ویژه انتخاب کتاب برتر شعر خوزستان شده بود.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • زاکانی و مجموعه‌اش هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد | فیلم
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است