Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ملی نذر علمدار کربلا به منظور جمع آوری نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست هماهنگی اجرای طرح ملی «نذر علمدار کربلا» در محل  ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام با حضور «سید محمد علوی فر» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام و نماینده ویژه حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام« علی چراغی پور» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام در این نشست، ضمن تقدیر از تمام اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و  مدیران ۲۵ هزار کانون در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: طرح ملی نذر علمدار کربلا یک حرکت ارزنده و شایسته در  راستای اجرای برنامه های گسترده فرهنگی و تعامل با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و حرم مطهر  حضرت ابوالفضل العباس(ع) است.

 

«سید محمد علوی فر» با اعلام آمادگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای عقد تفاهم نامه با  ریاست محترم کانون های فرهنگی کشور در راستای تعاملات فرهنگی و دینی هرچه بیشتر، گفت: طرح ملی نذر علمدار کربلا یک حرکت دینی و مذهبی است که کلیه جوانان و نوجوانان کشور با توجه به ارادت خاصی که به آقا ابوالفضل العباس(ع) دارند می توانند در این طرح حسنه مشارکت داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه به  استان های برتر در کشور که بتوانند بیشترین میزان مشارکت را در سطح کانون های مساجد استان مربوطه جذب کنند، هدایای ویژه ای اختصاص خواهد یافت،  یادآور شد: امید است با تعامل و همراهی مدیران ستادهای استانی کانون های مساجد کشور شاهد مشارکت گسترده اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این طرح باشیم.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام با تقدیر ویژه از «حجت الاسلام دکتر ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  در راستای صدور دستورات لازم به منظور هماهنگی همه جانبه ستاد کانون های مساجد استان ایلام با ستادبازسازی عتبات عالیات، گفت: این طرح ملی در راستای اجرای مصوبات جلسه هماهنگی سال گذشته در تهران اجرا خواهد شد.

 

علوی فر در ادامه با اعلام آمادگی کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان با ستاد های کانون های مساجد کشور در راستای برپایی موکب خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران، ابراز کرد:  هر کدام از ستادهای استانی کانون های مساجد کشور می توانند در مهران موکب ویژه خدمات رسانی به نام استان خود دایر کنند و کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی استان همکاری و تعامل لازم را در این زمینه عمل خواهد آورد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: طرح ملی نذر علمدار کربلا در راستای گسترش فعالیت های فی ما بین این ستاد و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان  در برنامه های دینی، فرهنگی و مذهبی و جمع آوری نذورات مردمی ویژه حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع)  اجرا می شود که این طرح با همکاری  کانون های مساجد استان طرح ملی نذر علمدار کربلا در سراسر کشور برگزار شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» یادآور شد: در این طرح پاکت های ویژه نذورات مردمی به سراسر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  طی مراسم خاصی ارسال می شود و  کانون های مساجد سراسر کشور می توانند در طول مدت ۳ ماه نذورات را جمع آوری کنند، سپس توسط کانون های مساجد استان های مربوطه صورتجلسه شده و به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام ارسال می کنند.

 

وی با بیان اینکه نذورات جمع آوری شده در مراسمی تحویل نماینده حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) می شود، افزود: در طول ۶ سال گذشته سوگواره ملی علمدار کربلا با عنایت های تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مساعدت های روابط عمومی حرم مطهر، به عنوان یکی از برنامه های ملی شاخص کانون های مساجد کشور  به میزبانی استان ایلام  برگزار شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: امسال همزمان با ایام اربعین حسینی، برنامه های ویژه و گسترده تری  توسط کانون های مساجد کشور استان ایلام با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مرز بین المللی مهران اجرا می شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نذر علمدار کربلا کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس ع کانون های مساجد استان کانون های مساجد کشور استان ایلام اربعین حسینی رئیس ستاد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت