Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@22:28:02 GMT

۷ ادویه معروف برای مبارزه با التهاب

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۰۱۰

۷ ادویه معروف برای مبارزه با التهاب

زردچوبه ممکن است معروف ترین ادویه ضد التهابی باشد، اما بسیاری از ادویه های دیگر نیز وجود دارند که فواید قابل مقایسه ای را ارائه می دهند.

 

به گزارش پول نیوز زردچوبه ممکن است معروف ترین ادویه ضد التهابی باشد، اما بسیاری از ادویه های دیگر نیز وجود دارند که فواید قابل مقایسه ای را ارائه می دهند. تحقیقات نشان می دهد که این مزایا تا حد زیادی ناشی از اثرات ضد التهابی ناشی از ترکیبات بیولوژیکی فعال در ادویه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که مصرف کلی ادویه ها نه فقط مصرف یک ادویه خاص تأثیرات درمانی ضد التهابی قدرتمندی دارند که در مناطقی مانند هند مشاهده می شود.

مصرف مداوم این ۷ ادویه با اثرات ضد التهابی می تواند یکی از بهترین راه ها برای استفاده از مواد غذایی به عنوان دارو باشد.

فلفل سیاه

“طلای سیاه” به این صورت است که معامله گران ادویه صدها سال پیش به دلیل ارزش پولی آن، به فلفل اشاره می کردند، و ما هنوز ممکن است بخواهیم آن را امروز بخاطر فواید سلامتی به همین نام بنامیم. علفهای سیاه فلفل حاوی ترکیبات مختلفی هستند که اثرات ضد التهابی دارند و حتی باعث افزایش جذب کورکومین (ترکیب اصلی در زردچوبه) می شوند.

زنجبیل

زنجبیل به طور گسترده ای به عنوان درمانی برای مشکلات خفیف هضم و حالت تهوع شناخته شده است، زنجبیل حاوی یک ترکیب فعال به نام ۶-Gingerol است که به لطف یک اثر ضد درد کوچک، التهاب و درد را کاهش می دهد. به همین دلیل ، بنیاد آرتریت، زنجبیل را به عنوان بهترین ادویه برای مبتلایان به آرتروز توصیه می کند. مطالعات همچنین حاکی از آن است که اثرات ضد التهابی زنجبیل نیز ممکن است اثرات مثبتی بر دیابت و آلزایمر داشته باشد و فواید آن بعد از مصرف هر دو زنجبیل خشک شده و تازه دیده شده است.

فلفل قرمز

ترکیب موجود در فلفل قرمز، کپسایسین، همان ترکیبی است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی فلفل قرمز به ویژه در هنگام سرطان ایجاد می کند. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین توانایی مهار ترکیبات التهابی مرتبط با سرطان را برای جلوگیری از سرطان و یا توقف رشد سلول های سرطانی دارد. این ترکیب همچنین در هنگام تسکین درد و کاهش کلسترول مزایای بالقوه ای دارد.

دارچین

دارچین می تواند در کاهش قند خون، کاهش کلسترول، مدیریت بیماری های عصبی و متوقف کردن تکثیر برخی از سرطان ها نقش درمانی داشته باشد.

میخک ها

آنتی اکسیدان ها بخش مهمی از یک رژیم ضد التهابی هستند زیرا باعث جلوگیری از ایجاد رادیکال های آزاد از ایجاد التهاب جدید می شوند و در بین ادویه ها، میخک ها برخی از بالاترین فعالیت های آنتی اکسیدانی را دارند. Eugenol ، ترکیب فعال موجود در میخک نیز به نظر می رسد که مسیرهای التهابی را مهار می کند تا پیشرفت آسم و رشد سلولهای سرطانی را مهار کند. در حال حاضر تحقیقات در حال بررسی پتانسیل اوژنول برای درمان دیابت و افسردگی است.

رزماری

رزماری حاوی ترکیبات بیولوژیکی فعال است که اثرات ضد التهابی را القا می کند، به ویژه بر مغز و روده تأثیر می گذارد. از آنجا که افسردگی ناشی از افزایش مسیرهای التهابی در بدن و همچنین تغییر در محور روده – مغز است، برخی تحقیقات نشان می دهند که رزماری می تواند با کاهش التهاب مغزی و تعادل مجدد باکتری های روده در درمان افسردگی نقش موثری ایفا کند.

زردچوبه

به دلیل پتانسیل ضد التهابی، زردچوبه محبوبیت خود را افزایش داده است، حتی برای بسیاری از افراد زردچوبه یک مکمل روزانه است. فواید آن از کورکومین ناشی می شود، ترکیبی که به نظر می رسد سیتوکین های التهابی را مهار کرده و رادیکال های آزاد را از ایجاد التهاب جدید مسدود می کند. این اقدامات به همین دلیل است که برخی از زردچوبه ها با ارائه محافظت عصبی و ارائه مزایا یا محافظت برای کلیه شرایط دیگر، زردچوبه را به عنوان درمانی برای آلزایمر معرفی می کنند.

 

منبع: شفقنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زردچوبه ادویه زردچوبه پول نیوز فلفل سیاه زنجبیل ادویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

دیگر خبرها

  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • (ویدئو) اگر زنجبیل را بکاریم چه می‌شود
  • اگر زنجبیل را بکاریم چه می شود (فیلم)
  • فلفل قرمز: ادویه جدید دنیای مد! (عکس)
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!