Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@11:22:55 GMT

درخواست فرماندار هنگ‌کنگ از جامعه بین الملل

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۲۴۱

درخواست فرماندار هنگ‌کنگ از جامعه بین الملل

به گزارش افکارنیوز،

«کری لام»، فرماندار هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) در پیامی ویدئویی به شورای حقوق بشر سازمان ملل از جامعه بین‌الملل خواست برای قانون امنیت ملی چین احترام لازم را قائل شوند.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز»، لام در صحبت‌های امروز خود گفت قانون امنیت ملی برای هنگ‌کنگ موجب تضعیف دستگاه قضایی یا استقلال این منطقه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار هنگ‌کنگ از جامعه بین‌الملل خواست به حقوق سرزمین اصلی چین برای حفاظت از امنیت ملی خود احترام بگذارند.

کری لام همچنین گفت که هنگ‌کنگ از «تشدید خشونت‌هایی که توسط نیروهای خارجی حمایت شده‌اند، آسیب دیده است».

وی افزود: «هیچ دولت مرکزی نمی‌تواند این گونه تهدیدها برای حاکمیت و امنیت ملی خود را نادیده بگیرد.»

لام گفت: «آن دسته از دولت‌ها یا سیاستمداران خارجی که به این قانون اعتراض می‌کنند، فقط می‌توان برای "استانداردهای مضاعفی" که اتخاذ می‌کنند ابراز تأسف کرد.»

فرماندار هنگ‌کنگ همچنین گفت که این قانون بر استقلال دستگاه قضایی پرآوازه هنگ‌کنگ و حقوق و آزادی‌های قانونی اشخاص تأثیر نمی‌گذارد؛ حقوق این افراد تحت قانون اساسی و مقررات مربوط به میثاق بین‌المللی محافظت شده‌اند.

وی به این واقعیت اشاره کرد که سازمان‌های طرفدار «استقلال هنگ‌کنگ» و «خودمختاری» معترضان و جوانان افراطی‌شده را تحریک کرده تا پرچم ملی را بسوزانند، به آن بی‌احترامی کنند، به نماد ملی نیز آسیب برسانند و به دفتر دولت مرکزی یورش ببرند.

اظهارات فرماندار هنگ‌کنگ در حالی مطرح شده که صبح امروز (سه‌شنبه) روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» و رادیو تلویزیون هنگ‌کنگ (آرتی‌اچ‌کی) گزارش دادند که کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را با اتفاق آرا تصویب کرده است.

دولت چین می‌گوید هدف این قانون، مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ است. دولت هنگ‌کنگ نیز اعلام کرده هر تحریمی یک شمشیر دو لبه است که نه تنها به منافع هنگ‌کنگ بلکه به اقتصاد آمریکا نیز ضربه بزرگی وارد خواهد کرد. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هنگ کنگ سازمان ملل چین سازمان ملل هنگ کنگ کری لام فرماندار هنگ کنگ امنیت ملی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حق اولاد یا کمک عائله‌مندی یکی از مواردی است که در قسمت حقوق و مزایای فیش حقوقی دیده می‌شود. در وضعیت کنونی معیشتی بر اساس مواد ۸۶/۸۷ قانون تامین اجتماعی، کارگران برای بهره‌مندی از حق عائله‌مندی و حق اولاد باید سابقه ۷۲۰ روز کار را داشته باشند. سال گذشته وزارت تعاون در راستای توجه به سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی را تقدیم دولت کرد تا کارگرانی که دارای فرزند هستند و برای کارگران مزبور حداقل ۳۰ روز حق بیمه پرداخت شده، می‌توانند از حق اولاد بهره‌مند شوند.

این لایحه به تصویب هیئت وزیران رسیده و به مجلس تقدیم شده است. در صورت تصویب تعداد زیادی از کارگران ازمزایای کمک عائله مندی بهره‌مند خواهند شد. اما شهروند خبرنگار ما درخواست پیگیری اجرای شدن این قانون را دارد.

متن شهروندخبرنگارما:

سلام. لطفا درباره لایحه تصویب حق اولاد بعد از گذشت ۳۰ روز از بیمه تامین اجتماعی و تغییر برای تعلق گرفتن حق اولاد پس از گذشت از ۷۲۰ روز به ۳۰ روز گزارش و اطلاع رسانی تهیه کنید
چندماه از تصویب این لایجه گذشته ولی به مرحله اجرا نرسیده ممنون میشم پیگیر این برنامه باشید. باتشکر

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • نقض کردن قانون توسط فرماندار تگزاس + فیلم
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان