Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@22:01:02 GMT

دستگیری متخصص قلابی ریه که دیپلم داشت

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۲۹۲

ساعت24-رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از نام پزشکی معروف اقدام به جذب فالوور و ویزیت بیماران در اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، دراین‌باره گفت:‌ چندی پیش ماموران پلیس فتا در حین رصد فضای مجازی با صفحه‌ای مواجه شدند که حدود ۱۰۰۰ دنبال کننده داشت و گرداننده آن نیز خود را پزشک متخصص ریه معرفی کرده بود اما شواهد حاکی از آن بود که این فرد دانش چندانی در حوزه علم پزشکی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این فرد تعدادی از شهروندان را نیز ویزیت کرده است، گفت: کارآگاهان پلیس فتا در تحقیقات تکمیلی متوجه شدند که متهم دارای مدرک دیپلم است و هیچ تخصصی در مورد ریه ندارد، بلکه با جعل و دسیسه اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است. که در همین راستا هماهنگی با مقم قضایی انجام شد و ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم برای دستگیری این فرد به محل اعزام شدند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: این فرد تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به ماموران گفت که هنگام پرسه زنی در فضای مجازی، متوجه شده پزشکی وجود دارد که هم نام اوست. به همین دلیل با شماره نظام پزشکی او مدارک هویتی‌اش را جعل کرده و سپس با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام به تبلیغ پرداخته و حدود ۱۰۰۰ دنبال کننده نیز جذب کرده و حتی تعدادی از آنها را به ازای دریافت مبلغی از طریق فضای مجازی ویزیت هم کرده است.

گودرزی انگیزه متهم از این اقدام درآمدزایی و کسب موقعیت اجتماعی اعلام کرد وگفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد

همشهری آنلاین؛ حوادث : نخستین قاتل فراری، بهمن سال گذشته مرتکب جنایت شده بود. او روز حادثه در حالیکه اسلحه وینچستر به دست داشت وارد یک نمایشگاه اتومبیل شد و شروع به تیراندازی کرد و دو برادر را که صاحبان نمایشگاه بودند به گلوله بست. دو برادر که به شدت زخمی شده بودند برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما یکی از آنها به دلیل شدت خونریزی جانش را از دست داد و دیگری از خطر مرگ نجات یافت. کارآگاهان جنایی پس از اطلاع از حادثه راهی نمایشگاه ماشین شدند و به بررسی دوربین های مداربسته پرداختند. خیلی زود هویت قاتل مسلح شناسایی شد. از سویی مجروح حادثه پس از بهبودی مشخصات قاتل برادرش را در اختیار تیم جنایی قرار داد و معلوم شد که متهم به قتل یک شرور سابقه دار و متولد سال ۷۶ است که با وجود سن کم، سوابق زیادی از جمله سرقت مسلحانه و درگیری داشته است. وی از اراذل و اوباش سطح یک بود که به اتهام زورگیری مسلحانه نیز تحت تعقیب ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران بود.
تحقیقات کارآگاهان جنایی ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از شهرستان های اطراف تهران به دست آورند. با این سرنخ، کارآگاهان روز سه شنبه، یازدهم اردیبهشت، متهم فراری را در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت کردند. وی زمانی که در مقابل افسر پرونده اش قرار گرفت، به تیراندازی مرگبار در نمایشگاه اتومبیل اعتراف کرد و درباره انگیزه اش گفت: در زندان بودم که متوجه شدم جوانی که یکی از صاحبان نمایشگاه اتومبیل است در جمع بچه های درباره دختر موردعلاقه ام حرف زده است. با شنیدن این موضوع کینه او را به دل گرفتم و با خودم گفتم به محض آزادی، او را به قتل می رسانم. او ادامه داد: در آن زمان به جرم زورگیری دستگیر شده بودم و زمانی که مرا برای تحقیقات به دادسرا منتقل کردند، از فرصت استفاده کرده و فرار کردم. بعد از آن با تهیه اسلحه به نمایشگاه خودرو رفتم و دو برادر را به گلوله بستم. اما هدف من کشتن مقتول نبود بلکه می خواستم جان برادرش را بگیرم اما وی زنده ماند.
دومین متهم به قتلی که کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت روز سه شنبه موفق شدند او را بازداشت کنند، پسر جوانی بود که یکی از بستگانش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود. این جنایت ۲۷ فرودین امسال رخ داد. عامل جنایت در یکی از بوستان های تهران مقتول را که از بستگانش بود با چاقو به قتل رساند و فراری شد اما در نهایت مخفیگاهش لو رفت و به دام پلیس افتاد. او در تحقیقات گفت: مقتول، پشت سرم در بین فامیل بدگویی می کرد و من از دست او عصبانی بودم. روز حادثه دعوایمان شد و من ناخواسته او را به قتل رساندم.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران در جریان عملیات‌های روز سه‌شنبه یک قاتل فراری دیگر را که مردی میانسال بود دستگیر کردند. او راننده کامیونی بود که به خاطر خاکبرداری با مقتول درگیر شده بود. او در بازجویی ها گفت: زمینی در اطراف تهران بود که نیاز به خاک برداری بود. نوبت من بود که برای خاک برداری بروم اما مقتول مدعی بود که نوبت او است. بر سر همین مسئله با هم درگیر شدیم و ناخواسته او را کتک زدم که باعث مرگش شد.
سه متهم دستگیر شده برای انجام تحقیقات تکمیلی، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهیقرار گرفتند.

کد خبر 848856 برچسب‌ها سارق - سرقت قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • دستگیری ۳ متهم به قتل در یک روز
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان