Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و نماینده علمی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به 10 برابر شدن آمار ابتلا به کرونا طی سه هفته گذشته در خراسان جنوبی، خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور مردم در مراسم‌های عروسی و عزا و حتی دورهمی های خانوادگی شد.

به گزارش جماران، مسعود ضیایی اظهار کرد: طی دوره‌ای در اردیبهشت و اوایل خرداد ماه آمار ابتلاء به کرونا در استان ثابت شده بود اما طی دو الی سه هفته گذشته این آمار به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در مدت همه‌گیری بیماری کرونا شاید به مدت یک‌ماه‌ونیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بیرجند تنها یک بیمار مزمن بستری داشتیم، اما اکنون تمام تخت‌ها پر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند راه اندازی کرده‌ایم، گفت: ظرفیت تخت‌های این دو بخش پر شده و درصدد راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.

ضیایی در خصوص اعلام آمار روزانه کرونا در استان نیز گفت: تصمیم‌گیری برای این موضوع بر عهده ستاد استانی کرونا است.

وی به مهم‌ترین علل افزایش ابتلاء به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: عدم توجه مردم به اصول بهداشتی و شرکت در مراسم‌های عروسی و دورهمی های خانوادگی از مهم‌ترین دلایل افزایش بیماران بوده است.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند عنوان کرد: متأسفانه تالارها باز شد و مردم مراسم را بدون رعایت دستورالعمل‌ها برگزار کردند و حتی شاهد برگزاری عروسی‌های مخفیانه در منازل و باغ‌ها هستیم که اینها از دلایل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است.

خطر افراد بدون علامت برای انتقال ویروس

ضیایی با بیان اینکه بسیاری از افراد ناقل بدون علامت هستند که این موجب شیوع بسیار زیاد بیماری می‌شود، ادامه داد: ۲۰ تا ۲۶ درصد افراد ناقل به ویروس کرونا بدون علامت هستند که می‌توانند از ۹ تا ۲۶ روز ناقل ویروس به سایرین باشند.

به گفته وی افراد داری علامت تا دو هفته طول می‌کشد تا مسری نباشند اما افراد بدون علامت تا یک ماه می‌توانند منتقل کننده این ویروس باشند.

وی خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور مردم در مراسم‌های عروسی و عزا و حتی دورهمی های خانوادگی شد و افزود: مراسم عزایی را داشته‌ایم در استان که بیش از ۴۰ نفر مبتلا تنها از این مراسم شناسایی کرده‌ایم که حال چند نفر از افراد وخیم است.

اخبار مرتبط 12 مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد 76 نفر با علائم کروونا در بیمارستان های اصفهان بستری شدند سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان های خراسان جنوبی بیرجند و طبس در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آمار کرونا کرونا خراسان جنوبی آمار کرونا خراسان جنوبی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ویروس کرونا بدون علامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی حجت عباسی به عنوان فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) معارفه شد.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: وجود دو مؤلفه امنیت و سلامت، نعمت است.

طالبی گفت: اگر قدر دان این دو مؤلفه نباشیم نعمت بزرگی را از دست داده‌ایم.

وی افزود: نداشتن امنیت همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و … افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی خراسان جنوبی با ارزیابی‌های کشوری در همه مؤلفه‌های امنیتی با وجود داشتن کویر گسترده، وسعت و پراکندگی از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است که با تلاش نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی کسب شده است.

وی یادآور شد: در خراسان جنوبی تعامل خوبی بین اعضای شورای تأمین و ارگان‌ها نظامی وجود دارد که خدا را در این راستا شاکریم.

گفتنی است وی در این مراسم از زحمات امیر ارسلان پرویز قدردانی و برای حجت عباسی فرمانده جدید پدافند هوایی شرق آرزوی موفقیت کرد.

امیر ارسلان پرویز فرمانده سابق پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) نیز در این مراسم گفت: در دوران خدمت روحیه جهادی را در حوزه مأموریتی ترویج کردم.

وی بیان کرد: از خدمت در بیرجند خاطرات شیرینی دارم و در واقع گوشه‌ای از قلب خودم را در بیرجند می‌گذارم.

پرویز یادآور شد: همه تلاش ما بر این است که وظیفه خود یعنی حراست از آسمان ایران عزیز را به خوبی و درستی انجام دهیم.

کد خبر 6091699

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است