Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت:طی یک‌ماه آینده مجوز بارانداز ریلی صادراتی از پارس آباد به روسیه و آسیای میانه توسط دولت صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو عصر امروز در پایان سفر وزیر جهاد کشاورزی در فرودگاه پارس آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد‌: در یک‌ماه آینده مجوز بارانداز ریلی پارس آباد در جهت صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل و دیگر استان‌ها به روسیه و آسیای میانه صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از صدور مجوز از سوی دولت، طی یک برنامه یک ساله مدون و با حضور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بارانداز ریلی پارس آباد به روسیه و آسیای میانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سال آینده علاوه بر افزایش ۷۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی از حوزه سد خداآفرین، ۲۰۰ هزار تن دیگر در تولیدات کشاورزی افزایش خواهیم داشت و بنابراین باید در حوزه زیرساخت‌های صادرات اقدامات اساسی انجام شود.

بهنام‌جو اظهار داشت: طبق سفری که سال گذشته به کشور آذربایجان انجام شد، مقرر گردید بارانداز ریلی در منطقه پارس آباد راه اندازی شود که در این راستا طراحی و مطالعات مورد نیاز آغاز شد و با حضور وزارت راه و شهرسازی و مشاور پروژه مورد تایید وزارت راه، طرح تا یک‌ماه آینده آغاز به ساخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در سفر دو روزه خود به استان اردبیل از شهرستان‌های کوثر، خلخال، اردبیل، گرمی، مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان و روند کشاورزی استان قرار گرفت.

استاندار اردبیل گفت: با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی یک جلسه برگزار و تصمیماتی در خصوص تصویب یک بودجه مناسب برای استان اتخاذ شد.

بهنام‌جو اظهار داشت: استان اردبیل از چند سال گذشته در حوزه کشت گلخانه‌ای یک جهش و حرکت بزرگی انجام داده و سال ۹۷ از مجموع ۱۲ هکتار گلخانه‌ به ۵۰ هکتار در سال گذشته گسترش یافت.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۳۵۰ هکتار به گلخانه‌های استان اردبیل افزوده خواهد شد و مدیرعامل بانک کشاورزی همانند سال گذشته تعهد کرده که کلیه تسهیلات ۳۵۰ هکتار گلخانه‌ استان به شکل کامل تامین خواهد شد.

امسال ۳۵۰ هکتار به گلخانه‌های استان اردبیل افزوده خواهد شد

 

استاندار اردبیل تصریح کرد: سال گذشته در حوزه آبیاری مدرن ۵ هزار هکتار در استان اردبیل صورت گرفته و برای امسال برنامه‌ریزی ۱۲ هکتار آبیاری مدرن انجام شده است که نیازمند زیرساخت‌های لازم بوده که در سفر وزیر جهاد کشاورزی مصوب شد کلیه هزینه‌ها از سوی دولت تامین شود.

برنامه‌ریزی ۱۲ هکتار آبیاری مدرن انجام شده است که نیازمند زیرساخت‌های لازم بوده که در سفر وزیر جهاد کشاورزی مصوب شد کلیه هزینه‌ها از سوی دولت تامین شود.

 

بهنامجو ادامه داد: در شهرستان‌های مختلف فعالان حوزه‌های دامداری، زنبورداری و... مشکلاتی داشتند که باید تسهیلات دریافت می‌کردند که مقرر شده بر اساس اعتباری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی، دامداری و... که سال گذشته تصویب شده و در یک سال گذشته حدودا یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی تسهیلات تا پایان سال کاملا پرداخت شود.

وی گفت: در حال حاضر پروژه سد خداآفرین به‌عنوان بزرگترین پروژه آبی و خاکی کشورمان در طول بیش از ۴۰ سال اخیر به پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی رسیده و در حوزه کشاورزی و آب منطقه‌ای با کسری اعتبار بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه روبرو هستیم که با همکاری مجمع نمایندگان، استانداری اردبیل و وزارت جهاد کشاورزی این کسری رفع خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برای پروژه سد خداآفرین سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

بهنام‌جو تصریح کرد: از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کسری اعتبار سد خداآفرین، ۲۵۰ میلیارد تومان تامین شده که ۷ هزار هکتار از عراضی مجدداً زیر آب خواهد رفت و برای پروژه سد خداآفرین سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی گفت: در پروژه سد خداآفرین سال گذشته از ۴۵ هزار هکتار نزدیک ۱۰ هزار هکتار به بهره‌برداری رسید و تامین اعتبارت لازم صورت گرفته تا سال آینده کلیه اراضی این پروژه زیر آب خواهد رفت و شاهد افزایش حداقل ۷۰۰ هزار تنی در حوزه محصولات کشاورزی استان خواهیم بود.

انتهای پیام/3463/120

منبع: فارس

کلیدواژه: اکبر بهنام جو بهنامجو استاندار اردبیل جهاد کشاورزی آبیاری نوین سد خداآفرین صادرات محصولات کشاورزی افزایش محصولات کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی پروژه سد خداآفرین استاندار اردبیل میلیارد تومان بارانداز ریلی انجام شده استان اردبیل هزار هکتار سال گذشته پارس آباد انجام شد خواهد شد بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد