Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان دو اثر از این مرکز به جشنواره ۰ABU Prizes ۲۰۲ و فیلم کوتاه پویانمایی «محاکمه» از تولیدات این مرکز نیز به جشنواره فیلم کوتاه آمریکای لاتین ۲۰۲۰ راه یافت.

مستند نمایشی «از تولد تا تولد» از معاونت صدا و «زیر سقف آسمان» از معاونت خبر دو اثر راه یافته به جشنواره «ABU PRIZES ۲۰۲۰» می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند نمایشی از «تولد تا تولد» کاری از «بهرام نوری» روایتی از «فرهاد رمضانی» است که در روز تولد خود در حین عملیات خنثی سازی بمب به شهادت می‌رسد این واقعه از زبان دخترش بعد از ۱۸ سال روایت شده است.

اثر «کلاسی زیر سقف آسمان» کاری از اعظم سائدی روایتی از زندگی یک معلم جوان در روستاهای دور افتاده تالش در استان گیلان است که در دوران شیوع کرونا به علت عدم دسترسی بعضی از بچه‌های عشایر به اینترنت مجبور به تدریس حضوری با حفظ فاصله اجتماعی می‌شود.

گیلان، لرستان، گلستان، کرمانشاه و مازندران جز پنج استان دارای اثر در این دوره از جشنواره می‌باشند که گیلان و کرمانشاه هر یک با دو اثر در این رقابت حضور دارند.

همچنین فیلم کوتاه پویانمایی «محاکمه» تولید سیمای مرکز گیلان به جشنواره فیلم کوتاه آمریکای لاتین ۲۰۲۰ راه یافت.

داستان فیلم «محاکمه» به نویسندگی و تهیه کنندگی «محمد وهابی» و کارگردانی و انیماتوری «اسماعیل جباری» درباره یک تفنگ است که به تالاب انزلی وارد شده و قصد شکار دو پرنده زیبا را دارد، اما با محکمه وجدان درگیر محاکمه ذهنی خود می‌شود.

پیش از این نیز فیلم کوتاه محاکمه به جشنواره پویانمایی رومانی راه یافته بود.

کد خبر 4962664

منبع: مهر

کلیدواژه: صدا و سیمای مرکز گیلان فیلم کوتاه انیمیشن ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان مواد مخدر ایلام استانداری سمنان بیرجند دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران

به‌گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد

 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران

باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • مهم‌ترین برنامه‌های بیژن نوباوه در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا