Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت: طرح ملی مسکن در بخش دولتی در فاز اول ۲ هزار و ۳۰۹ واحد تأمین زمین شد، ۳ هزار و ۹۰۰ واحد از کل ۶۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر داریم،

سیدعباس رهگشای معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، به بیان وضعیت حال حاضر مسکن مهر در مازندران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فارس: در ارتباط با طرح ملی مسکن چه اقداماتی در مازندران صورت گرفته است؟

کلنگ‌زنی‌ها در جاده دریا در مرحله پی‌سازی در آمل و رامسر هم همین‌طور در ۲۳ شهر این پروژه آغاز شد که در بخش دولتی در فاز اول ۲ هزار و ۳۰۹ واحد تأمین زمین شده و مجری کار، بنیاد مسکن است.

* فارس: میزان پیشرفت‌های فیزیکی چقدر است و تا کی به بهره‌برداری می‌رسد؟

در بخش خودمالک ساختمان‌های نیمه‌کاره که متقاضی واجد شرایط دارند در سامانه وارد می‌شوند، وام پرداخت می‌کنیم، موردی که زمین دارد را وارد طرح‌ها کرده و تخفیفات شهرداری و نظام مهندسی را اعلام می‌کنیم، تسهیلات هم پرداخت می‌شود، وام به مبلغ ۸۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت را در نظر می‌گیریم و کمک خواهیم کرد‌. تقاضای خودمالک و معرفی به بانک داشتیم، سامانه اقدام ملی برای همه یکسان است، در اقدام ملی تأکید شده که ضوابط شهرداری رعایت شود.

فارس: در ارتباط با وضعیت مسکن مهر بگویید.

در مازندران در سه بخش در زمین‌های دولتی ۸۴ درصد تحویل شده و ۱۶ درصد یک‌هزار  و ۴۰۰ واحد باقی مانده است، در بخش ۹۹ ساله تعاونی‌ها، ۶۰‌ درصد تحویل شده، ۴۰ درصد باقی مانده است، در بخش خودمالک ۹۷.۵ درصد تحویل شده و ۲.۵ درصد باقی مانده است، ۳ هزار و ۹۰۰ واحد از کل ۶۰ هزار واحد باقیمانده داریم، پروژه به پروژه است.

* فارس: بحث میارکلا به کجا رسید؟

میارکلا روی غلتک افتاده است، در بحث خدمات زیربنایی در حال پیگیری است، خط لوله آب وصل شده، بحث فاضلاب در مرحله نهایی طراحی هستیم، اتصال به شبکه جویبار می‌شود، مشکل متقاضی داشتیم الان استقبال داریم، امیدواریم تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری برسد.

* فارس: مشکلات مسکن مهر تمام خواهد شد؟

به‌جز آن دسته از پروژه‌هایی که مشکل حقوقی دارند، بقیه موارد مسکن مهر، انتظار داریم تا پایان سال رفع شوند، ۷ درصد مسکن مهر دچار مشکل هستند، به‌صورت میدانی پیگیر مشکلات هستیم.

به گزارش فارس، طرح مسکن ملی توسط بنیاد مشکن در سطح استان در حال اجراست، حدود ۴ هزار پروژه از ۶۰ هزار پروژه مسکن مهر باقیمانده که مسؤولان امر در حال پیگیری برای رفع مشکلات هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر مازندران مسکن زمین مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استانهای فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رییس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‌‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • ۶۰هزار نفر واجد شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن در کرمان
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان