Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طرح کاهش شمار نظامیان این این کشور در آلمان را ارائه کرد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش طرح خروج ۹ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی از آلمان و بازاستقرار آن‌ها در کشور‌های دیگر را به رئیس جمهور ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح کاملا منطبق با دستور رئیس جمهور برای افزایش بازدارندگی در مقابل روسیه است. همچنین این طرح منجر به تقویت سازمان ناتو و اطمینان به متحدان آمریکا خواهد شد.

گفتنی است پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود شمار نظامیان این کشور در آلمان را کاهش خواهد داد. ترامپ گفت: آلمان به عنوان بزرگترین عضو اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هزینه‌های بیشتری از این سازمان را تامین کند. اگر آلمان هزینه‌های نظامی خود در ناتو را افزایش ندهد ما آمادگی داریم شمار نظامیان خود در این کشور را کاهش دهیم.

سازمان ناتو از اعضای خود خواسته است دستکم معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود هزینه نظامی کنند. اقدامی که بیشتر کشور‌های اروپایی از انجام آن سر باز می‌زنند. آلمان در سال میلادی گذشته تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی اش را هزینه نظامی کرد و همین مسئله به بهانه‌ای برای رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور تبدیل شده است.

در حال حاضر آمریکا ۳۴ هزار و ۵۰۰ نظامی، مستقر در آلمان دارد و قصد دارد این تعداد را به ۲۵ هزار نفر تقلیل دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نظامیان آلمان آمریکا آلمان آمریکا نظامیان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد