Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس یوسفی در گفت و گو با ایسنا در خصوص قیمت جدیدی که از هر لیتر شیر از دامداران خریداری خواهد شد، گفت: قیمت جدید مصوب شده است، اما هنوز ابلاغ نشده و اجرایی شدن آن کمی زمان می‌برد.

وی افزود: مقرر شده هر لیتر شیر ۳۰۰۰ تومان از دامداران خریداری شود، این در حالی ‌است که هزینه تمام شده هر لیتر شیر برای دامداران گیلان بیش از ۴۰۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی سبوس گندم و افزایش ۱۰ درصدی قیمت جو و ذرت، ادامه داد: این افزایش قیمت نهاده‌ها دامداران را با مشکلات جدی مواجه  کرده است.

رئیس اتحادیه دامداران گیلان افزود: افزایش قیمت لبنیات موجب خواهد شد که میزان مصرف مواد لبنی مورد نیاز مردم کاهش یابد، این در حالی است مصرف شیر از مواد اساسی مور نیاز مردم به خصوص کودکان است و مرم مجبورند حداقل برای تامین رشد کودکان هم که شده، لبنیات بخرند و به این ترتیب ناچار به کم کردن دیگر هزینه‌های زندگی خود می‌شوند.

یوسفی تصریح کرد: لازم است تدابیر ویژه‌ای از سوی مسئولین ذی‌ربط صورت گیرد تا از افزایش قیمت بی‌رویه نهاده‌ها جلوگیری شود، در غیر این صورت تداوم افزایش قیمت نهاده‌ها صنعت دامپروری گیلان را به ورشکستگی می‌رساند.

یوسفی ادامه داد: اتحادیه دامداران گیلان ۷۲ هزار نفر عضو دارد و به‌طور میانگین روزانه ۱۴۰ تن شیر در گیلان تولید می‌شود و کیفیت شیر استان بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های املش، رودسر، فومن و شفت در صدر جدول تولید شیر گیلان قرار دارند.

رئیس اتحادیه دامداران گیلان، یکی دیگر از مشکلات دامداران استان را بدهی میلیاردی صاحبان واحدهای کارخانه‌های لبنی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دامداران استان بدهکارند و نبود نقدینگی لازم موجب می‌شود که معیشت دامداران به سختی بیفتد.

یوسفی افزود: نهاده‌ها باید با قیمت منصفانه‌تری در اختیار دامداران قرار گیرند تا هزینه تمام شده تولید شده کمتر شود و بازار متعادلی را در کشور داشته باشیم.

کد خبر 527117

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دامداران گیلان افزایش قیمت نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران

به گزارش «تابناک»، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد. رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

این سامانه بارشی در روز شنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان غربی و در روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین را در بر خواهد گرفت.

اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامد‌های احتمالی این سامانه خواهد بود.

خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه

در این راستا به پرهیز از سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن و محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟