Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مولوی شامگاه سه شنبه در صحن شورای شهر همدان که با حضور استاندار همدان برگزار شد، گفت: سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده و عوارض کالا و خدمات و سوخت و جرایم رانندگی پرداخت نمی‌شود در حالی که این منابع یکی از درآمدهای پایدار شهرداری بوده و هرچند مبالغ ناچیزی است اما باید محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولوی همچنین افزود: سهم بودجه دو درصد کل درآمد و بودجه سالانه کشور که در اصل نیم درصد تولید ناخالص ملی محسوب می‌شود به مطالعات و پژوهش‌ها اختصاص دارد و مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان علیرغم داشتن ۳۰۰ استاد دانشگاهی از این سهم محروم بوده در صورتی که تمام تمامی موارد و پروژه‌های شهری باید پیوست پژوهشی و مطالعاتی داشته باشد و این امر نیازمند بودجه است.

ابراهیم مولوی به گرانی زمین مسکن و اجاره بها در همدان اشاره کرد و افزود: مهمترین مسئله و دغدغه امروز مردم ایران به ویژه همدان که بیشتر با آن دست به گریبان هستند گرانی مسکن و اجاره بها است.

وی ادامه داد: مسکن به عنوان یک سرپناه از آغازین روزهای زندگی بشر مورد نظر بوده و انسان‌ها در راستای حفظ و حراست از خانه و خانواده خود و احساس امنیت مسکن را به عنوان مهمترین آیتم در شهر و شهرنشینی مدنظر داشته‌اند.

افزایش وحشتناک و انفجاری قیمت زمین مسکن و اجاره بها باعث سردرد و سرگردانی یک سوم از جمعیت همدان شده است وی با بیان اینکه این کالا و نیاز اجتماعی کالای لوکس سرمایه‌ای نیست بلکه یک نیاز حیاتی برای تداوم حریم خانواده است که در طول گذر ایام تبدیل به یک بحران و چالش و دغدغه فکری و ذهنی خانواده‌ها شده است، گفت: متأسفانه در طول چند ماه گذشته افزایش وحشتناک و انفجاری قیمت زمین مسکن و اجاره بها باعث سردرد و سرگردانی یک سوم از جمعیت همدان شده و با عرض تأسف فراوان دولت و متولیان امر در این زمینه نه تدبیری اندیشیده و نه امیدی به مردم می‌دهند.

مولوی به عوامل و دلایل گرانی مسکن و اجاره بها در همدان اشاره کرد و افزود: عوامل متعددی باعث گرانی مسکن زمین و اجاره بها شده که از جمله آنها می‌توان به طرح تفصیلی مصوب شهر همدان و ابلاغ آن در سال ۸۴ اشاره کرد که در این طرح افق ۱۰ ساله ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار بوده که متأسفانه یک هزار و ۵۰۰ هکتار از این طرح از محدوده خارج شده است.

مولوی به مصوبه باغات در راستای حفاظت و حراست از باغات اشاره کرد و یادآور شد: در کنار حفظ باغات باید مکان‌هایی برای توسعه شهر در نظر گرفته شود چرا که عدم پیش بینی اراضی ذخیره توسعه و فریز شده شهری برای نیازهای آینده شهر و توسعه متوازن و همه جانبه و مشخص نبودن پهنه‌ها جهت توسعه عمودی شهر و بلند مرتبه سازی از عوامل دیگر گرانی زمین و مسکن است.

وی عدم کمک و مساعدت به تعاونی‌های مسکن کارگری و کارمندی و غیره برای تولید مساکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد و زوج‌های جوان و اقشار کم درآمد را نیز از عوامل گرانی مسکن برشمرد و یادآور شد: اجرای سختگیرانه ضوابط و مقررات در همدان و عدم بومی سازی این ضوابط و مقررات با توجه به شرایط اقلیمی و طبیعی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی همدان و رها شدگی و فرسوده شدن و تخریب هسته مرکزی شهر همدان نیز از دیگر عواملی است که به گرانی مسکن دامن زده است.

این عضو شورای شهر همدان در ادامه به راهکارهای حل معضل مسکن و گرانی مسکن و زمین اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین و اراضی قابل ساخت در محدوده و حریم شهر و ساخت و واگذاری مسکن به صورت انبوه با روش‌های صنعتی برای افراد واجد شرایط می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

وی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک‌ها با سودهای مناسب، پایین آوردن تعرفه عوارض صدور پروانه ساختمانی، تسهیل در تفکیک اراضی برای ساخت عمودی شهر و مشخص کردن پهنای بلندمرتبه‌سازی و برنامه ریزی برای ساخت شهر جدید هورا را نیز مورد تاکید قرارداد.

کد خبر 4962805

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم مولوی شورای شهر همدان مطالعات فرهنگی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام مواد مخدر استانداری سمنان بیرجند دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی مسکن و اجاره بها گرانی مسکن شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد از مجموع چهار میلیون مسکن هدف گذاری شده از سوی دولت سیزدهم در استان های مختلف کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا؛ «روح‌الله اکبری» روز جمعه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی یکهزار و ۶۸۰ واحد از همین مساکن در مراغه، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اجرای نهضت ملی مسکن ۷۲ هزار هکتار زمین مستعد ساخت شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در مراحل مختلف تامین قرار دارد که حدود ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های شهری به صورت کامل تملک، و وارد مرحله آماده‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۶ هزار هکتار از این زمین‌ها در چرخه ساخت قرار دارد، به آمار طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و افزود: در بخش جوانی جمعیت برای اولین‌بار در سال گذشته ۷۰ هزار نفر زمین ۲۰۰ متری دریافت کردند.

به گفته «اکبری» این زمین‌های ارزشمند با توجه به اقتضائات مناطق مختلف کشور به یک نفر یا چند خانوار واگذار شد.

دستیار ویژه وزیر و راه و شهرسازی به تحویل ۵۰۰ هزار واحد از مساکن نهضت ملی مسکن در سطح کشور هم اشاره کرد و افزود: بخشی از این مساکن از باقیمانده‌های مسکن مهر بود که با درصد پیشرفت فیزیکی مختلف به دولت سیزدهم منتقل شد تا جایی که باقیمانده مسکن مهر روی خاک هم در میان این مساکن وجود داشت.

«اکبری» با تاکید بر اینکه حدود ۲۵۰ هزار واحد از مساکن مهر به دولت سیزدهم منتقل شده بود، افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دهکده شهری از ابداعات دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که در قالب آن زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» افزود: این متقاضیان برای بازگشت به روستا تمایل دارند اما نه با مشاغل سنتی؛ بلکه آسایش شهری و طبیعت روستایی را به صورت همزمان انتظار می‌کشند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احداث اولین دهکده شهری آذربایجان‌شرقی امروز در شهرستان سراب آغاز شد که بخشی از زمین‌های آن به متقاضیان بومی همان روستا و بخش دیگر به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» اضافه کرد: اولین شهرک هم امروز در آذرشهر به صورت شهرک منفصل به مرحله اجرا رسید و عملیات اجرایی آن با حضور رییس سازمان ملی زمین و مسکن شروع شد.

به گفته وی نهضت ملی مسکن در سال سوم از لحاظ ساخت و تحویل واحدها سرعت می‌گیرد؛ ضمن توجه به اینکه بانک‌ها هم در سال گذشته همکاری خوبی داشتند اما امسال باید تزریق مالی شتاب بیشتری بگیرد تا مراحل ساخت تسریع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان