Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:27:45 GMT

کرونا در تربت‌جام هم وضعیت قرمز را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۰۱۲۰

کرونا در تربت‌جام هم وضعیت قرمز را رد کرد

مرتضی حمیدی روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر روند گسترش بیماری کرونا در این شهرستان به روزهای اوج خود رسیده است از این رو  با برگزارکنندگان تجمعات در این منطقه به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: برابر مصوبات ستاد مدیریت کرونای تربت جام تمامی مراسم عروسی، عزا و سایر تجمعات حتی در منازل ممنوع است و در صورت رعایت نکردن این مصوبه با برگزارکنندگان این گونه مجالس برابر دستور دادستانی به شکل قانونی برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تربت جام گفت: تمامی پارکها، شهربازی و مراکزی که منجر به تجمع شود به هیچ عنوان تا اعلام وضعیت زرد یا سفید بازگشایی نخواهد شد و استفاده از ماسک در ادارات الزامی است.

حمیدی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون آزمایش ۶۱۲ نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده است و ۵۵۵ بیمار پس از بستری در مراکز درمانی تربت جام بهبود یافته‌اند و متاسفانه ۴۷ شهروند تربت جامی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از تمامی علمای شیعه و اهل سنت خواستاریم با تریبونی که در دست دارند نسبت به اوضاع خطرناک این بیماری اطلاع رسانی کنند و از مردم بخواهند همچون ماههای گذشته که اوضاع این شهرستان به حال عادی برگشت  با دستگاههای متولی همکاری کنند تا بتوانیم این ویروس را شکست داده و به روزهای خوب گذشته بازگردیم.

دو روز پیش یعنی در نهم تیر ماه ۱۳۹۹ اعلام شد که وضعیت شهر مشهد از لحاظ ابتلای به کرونا از مرحله قرمز هم عبور کرده و "هشدار بسیار بالا" برای این کلانشهر به لحاظ بیماری کرونا اعلام شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و  ۸۱۷ تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۴۹  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

مرکز شهرستان مرزی و ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

این شهرستان شامل چهار شهر، ۱۳ دهستان و ۲۵۱ روستاست.

تربت‌جام از سمت شمال شرق هم مرز با کشور ترکمنستان و از سمت شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

برچسب‌ها تربت جام ویروس کرونا مشهد شیعه ترکمنستان افغانستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علائم کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام ویروس کرونا مشهد شیعه ترکمنستان افغانستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علائم کرونا بهداشت و سلامت تربت جام ویروس کرونا مشهد شیعه ترکمنستان افغانستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علائم کرونا بهداشت و سلامت بیماری کرونا تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا