Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رحمان رحیم‌پور اظهار کرد: چند سالی است لک لک‌های سفید مهاجر در مسیر خود با شروع فصل گرما به دو روستای «سویرو و کوخ اله» روی آورده و علاوه بر تخم‌گذاری و زادآوری جوجه‌های خود، ساکن می‌شوند.

آشنایی با روستای دره‌تفی مریوان | کردستان فیلم | شهر لک‌لک‌ها در روستای دره تفی فیلم | شهر لک‌لک‌ها در روستای دره تفی

وی افزود: جنگل‌های بلوط این دو روستا به عنوان مکان‌های اصلی مهاجرت و زندگی این پرندگان شناسایی شده و سال ۹۹ حدود ۲۵ تا ۳۰ لانه در این روستاها ساخته شده است و با شروع شدن فصل سرما به مناطق معتدل‌تر مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفاظت محیط زیست بانه ادامه داد: برای مراقبت و ایجاد امنیت بیشتر، کارشناسان این اداره با حضور در این دو روستا آموزش‌های لازم را در خصوص تغذیه، نحوه زندگی، زمان مهاجرت و تولید مثل ارائه دادند.

رحیم پور یادآور شد: مردم شهرستان بانه مانند سایر مناطق استان کردستان، این پرندگان را مایه برکت و خوش یمنی و زیبایی منطقه به شمار می‌آورند به همین دلیل همیشه با این پرندگان با مهربانی رفتار می‌کنند و موجب شده لک لک‌های مهاجر نیز با احساس امنیت و آرامش بیشتر به لانه سازی و جوجه آوری در کنار مردم بپردازند.

کد خبر 527137 برچسب‌ها استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان آمده است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی ادعایی است که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیور مردان مرزبانی شاهدی بر این مدعا می‌باشد.

اینجانب شهادت این مرزبان دلیر و شجاع را به محضر مقام معظم رهبری فرمانده و پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهید و مردم شهید پرور و انقلابی استان کردستان و کرمانشاه تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم، بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

شب گذشته در حین پایش و مراقبت نوار مرزی مرزبانان هنگ مرزی بانه، با گروهک معاند درگیر شدند که سرباز وظیفه «فرزین بلیان» مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کرد و به شهادت رسید.

کد خبر 6094916

دیگر خبرها

  • مسدود شدن مسیر روستاهای دشتی بر اثر سیل
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند