Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی ماهر  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها در سطح شهر تهران، اظهار کرد: در کنار ظرفیت محدود تخت‌های بستری و بخصوص تخت‌های ویژه که در حال حاضر درصد بالایی از آنها اشغال شده، هم اکنون با فرسودگی و خستگی مفرط پرسنل درمان نیز روبرو هستیم، پرسنلی که از اسفندماه در حال ارایه خدمت بوده و فرصتی برای بازتوانی و ریکاوری خود نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر فشار بالای کاری بر کادر درمان طی دوران شیوع کرونا و افزایش مضاعف این بار طی روزهای اخیر، گفت: این مساله طبیعتا به فرسودگی و تضعیف سیستم ایمنی بدن کادر و پرسنل درمان منجر شده و از این طریق در معرض خطر بالاتری نیز قرار می‌گیرند.

وی هشدار داد: ادامه این روند مطمئنا توانایی کادر درمان برای مدیریت بیماری را به شدت تضعیف می‌کند و به دنبال آن با افزایش بیشتر آمار ابتلا و میزان مرگ و میر بیماران کرونا مواجه خواهیم شد.

معاون ستاد کرونای تهران با بیان اینکه تنها شاخص نجات بیماران بدحال، وجود تخت‌های ویژه و ICU نیست، اظهار کرد: توان کادر درمان و متخصصان و حضور آنان در بخش‌های ویژه اهمیت بالاتری دارد، این درحالیست که در شرایط فعلی نه تنها با ازدحام بالای بستری بیماران در بخش‌های ویژه روبرو هستیم، بلکه از طرف دیگر توان متخصصان و کادر درمان کاهش پیدا کرده و در این شرایط پاسخگویی درمانی به مبتلایان و بیماران بدحال و مدیریت بیماری تضعیف خواهد شد.

وی ادامه داد: در اوایل  شیوع بیماری شاهد بودیم که میزان مرگ و میر در شهرهای دارای تخت ویژه ولی بدون حضور متخصص با مناطق فاقد تخت ویژه، تفاوت زیادی نداشت. به عبارت دیگر با ادامه این روند نه تنها توان کادر درمان تضعیف می‌شود، بلکه احتمال خطر و ابتلای آنان نیز افزایش می‌یابد و در نهایت تخت بدون وجود متخصص کمک زیادی به ما نمی‌کند.

ماهر، رها سازی رعایت اصول بهداشتی، شرکت افراد در مکان‌های شلوغ و عمومی، مجالس ختم و عروسی و مسافرت‌ها، بدون رعایت پروتکل‌ها و پوشش ماسک و فاصله گذاری‌ها را از مهمترین علل افزایش آمار ابتلا بخصوص در تهران مطرح کرد و گفت: اگر مردم پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند، مطمئنا این وضعیت روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی کرونا در تهران با ابراز تاسف نسبت به عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها در سطح شهر، ‌ گفت: نتیجه این عدم رعایت‌ها ایجاد این وضعیت فاجعه‌بار و اسفباری است که شاهد آن هستیم.

ماهر با بیان اینکه برخلاف انتظارات برخی از صاحب نظران،   بیماری در تابستان فروکش نکرد، اظهار کرد: نه تنها شیوع بیماری کاهش پیدا نکرده بلکه وضعیت بدتر شده و از آنجا که سطح توان کادر درمان و امکانات محدود است، ادامه این روند و افزایش میزان ابتلا از یک سطحی بالاتر، منجر به افزایش بسیار شدید مرگ و میر بیماران کرونایی در سطح کشور خواهد شد.

معاون ستاد فرماندهی کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حداکثر توان خود وارد عرصه خدمت شد، گفت: تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه زیر بار مدیریت بیماری رفتند و شاید بیش از سایر دانشگاه‌ها با ازدحام بیمار و اشغال تخت‌ها به خصوص تخت‌های ویژه روبرو بودیم.

ماهر با تاکید بر اینکه تخت‌های بیمارستانی ما به سرعت در حال پر شدن است، گفت: با تکمیل یک به یک بیمارستان‌ها و به خصوص تخت‌های ویژه، بیماران به سایر بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند. ولی ظرفیت‌ها محدود است و به زودی با اشغال تخت صد در صد بخش‌های ویژه مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم به بهبود شرایط و کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر کمک زیادی می‌کند، تاکید کرد: متاسفانه تعداد بیماران بدحال به شدت افزایش پیدا کرده و خصوصا با موج جدید افزایش درصد ابتلا در بین میانسالان و جوانان روبرو هستیم که علت آن در دست بررسی است.

معاون ستاد کرونای تهران در خاتمه با اشاره به ارسال نامه‌ای به امضای استاندار تهران و فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران به ستاد ملی کرونا با مضمون اعمال محدودیت‌های بیشتر در تهران، گفت: امیدواریم که پیشنهادات و محتوای این نامه به سرعت تصویب و اجرایی شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بیمارستان ها تخت های ویژه کادر درمان مرگ و میر تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» افتتاح خواهد شد، تلاش شده که همه ناشران کشورمان که شرایط حضور را دارند در نمایشگاه امکان حضور حداکثری داشته باشند، بنابراین همه ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، تلاش داریم نمایشگاهی قدرتمند تشکیل شود.

اعتبار بن دانشجویی افزایش خواهد یافت

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره افزایش اعتبار بن‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب با توجه به تورم سالانه توضیح داد: تلاش داریم امکان بهره‌مندی دانشجویان و طلاب را از یارانه خرید افزایش دهیم، جزئیات رقم اعتبار اعلام خواهد شد، اما در صدد تامین منابع هستیم. 

سیلی ایران به اسرائیل و عدم حضور هندی‌ها

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و نهایی شدن «یمن» ابراز داشت: کشور «هند» طبق مذاکراتی که از سال گذشته داشتیم حضورش در نمایشگاه کتاب قطعی بود، در سفر ما به هند هم این مساله مورد تاکید قرار گرفت و گروه هندی در فروردین ماه به ایران آمد و محل نمایشگاه و حضور ناشران و اسکان شخصیت‌های فرهنگی هندی مورد توافق قرار گرفت، اما با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد و تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و پاسخ ایران به این تجاوز در آن ایام، دولت هند سفر اتباع هندی را با محدودیت اعلام کرد تا شرایط تنش‌زای منطقه فروکش کند، هنوز محدودیت برداشته نشده است، ما در هفته گذشته و در اردیبهشت‌ماه تصمیم داشتیم حضور هندی‌ها را منتفی اعلام کنیم، اما سفیر هند با حضور در دفتر ما تقاضای مهلت کرد، از سویی با توجه به تلاش حداکثری تا روز گذشته این اتفاق رخ نداد و با توجه به زمان کم تا برگزاری نمایشگاه کتاب، ما حضور «هند» را منتفی اعلام کردیم، بنابراین حضور هند را به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سال جاری نخواهیم داشت.

نام «کشور» یا «شهر» مهمان ویژه نمایشگاه هنوز قطعی نشده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران حضور کشوری به عنوان مهمان ویژه را به جای «هند» قطعی ندانست و گفت: حتما شهر یا کشور جایگزین را خواهیم داشت، بین کشورهای منطقه در حال ارزیابی هستیم تا کشور مناسب حضور اعلام شود، هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم.

انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

وی در پایان درباره وضعیت خاص منطقه و سیلی محکم ایران به تجاوز اسرائیل و تائیر آن بر نمایشگاه کتاب گفت: ما هیچ انصرافی از سوی ناشران خارجی برای عدم حضور در نمایشگاه کتاب نداشتیم، امیدواریم امسال بخش ناشران خارجی پر رونق تر هم برگزار شود.

این گزارش در خاتمه اضافه می‌کند، روز گذشته علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب که اغلب اخبار را در شبکه ایکس(توئیتر) منتشر می‌کند، با اننتشار پیامی، از جایگزینی «یمن» به جای «هند» برا ی حضور در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان مهمان ویژه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم