Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایجاد فرصت های شغلی و پویایی چرخه اقتصاد در سال جهش تولید از اصلی ترین اولویت‌های کاری دولت در سطح کشور است که با تحقق این مهم تثبیت و صیانت از مشاغل موجود که یکی دیگر از برنامه های جدی دولت به شمار می رود عملیاتی شود.
به همین منظور شبکه های بانکی در سطح استان زنجان با همت و تلاش های بی وقفه برای حرکت چرخ های اقتصادی، تسهیلاتی را برای پویایی تولید و تثبیت شغل پرداخت کرده اند که در بخش های نیز رتبه های قابل توجه کشوری از این استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شامگاه سه‌شنبه مسوولان حوزه اقتصادی و مالی عملکردهای خود را به استاندار زنجان اعلام و راهکارهایی نیز برای قوت فعالیت خود دریافت کردند.


زنجان رتبه سوم پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور را کسب کرد
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: در پرداخت تسهیلات رونق تولید بعداز استان‌های البرز و اصفهان رتبه سوم را داریم.
حسن دادگر افزود: رشد منابع در سال گذشته بیش از ۲۹.۸ درصد بود اما رشد تسهیلات ۴۴.۷ درصد بوده است.
وی اظهار داشت: این آمار نشان می دهد رشد پرداخت در شبکه های بانکی بیش از رشد جذب آنها بوده است.
به گفته وی، نسبت مصارف به منابع در سال 9۷ ، ۸۰ درصد بود که پرداخت شده و این رقم در سال گذشته به حدود ۹۰ درصد رسیده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: امسال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با رشد ۷۳.۸ درصدی برای حدود ۱۲ هزارو ۱۵۳ نفر پرداخت می شود.
دادگر اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۱ هزار فقره تسهیلات بانکی اعم از خرد و بزرگ پرداخت شد که این میزان ننسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۴۶.۸ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در قالب طرح بهین یاب ۱۱۸ فقره تسهیلات با رشد ۱۸۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ پرداخت شد که در این زمینه زنجان رتبه سوم کشوری را دارد.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: در بخش پرداخت تسهیلات به کمیته امداد و بهزیستی، اشتغال روستایی به ترتیب رشد ۴۴،  ۱۴۸ و دو دهم درصد رشد داشتیم.
دادگر به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: ۵,۵ درصد رشد در بخش منابع صندوق  توسعه ملی داریم که باید از ظرفیت این مهم استفاده کنیم.

پرداخت تسهیلات بانکی بر ای ۸۴۲ واحد تولیدی استان
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: از مهمترین ارگان هایی که از تولیدکنندگان حمایت می کند شبکه بانکی است.
ناصر فغفوری به تسهیلات طرح رونق و عملکرد استانی اشاره کرد و افزود: زنجان در این حوزه ۲ آمار دارد که بخشی از آن تسهیلاتی است که از محل سامانه و با طی فرایندهای اداری، تشکیل کمیته‌های مربوط و نظارت خاص انجام می‌شود که به عنوان پرداخت تسهیلات در فرایند رونق است.  
وی ادامه داد: بخش دیگر این تسهیلات در شبکه بانکی از محل منابع داخلی در راستای سیاست‌های اشتغالزایی و صیانت از تولید انجام می‌دهند که پرداخت مستقیم از شبکه بانکی محقق می‌شود.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: آنچه که از فرایند رونق محقق شده ۱۱۷ واحد تولیدی تسهیلات یک‌هزار و ۱۲۳ میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند.
فغفوری ادامه داد: شبکه بانکی برای طرح های کوچک ۷۲۵ فقره با ۵۲۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است که این مهم نشان می دهد در طرح رونق و سیاست گذاری های انجام شده در استان به سمت حمایت از واحدهای بزرگی که نقشی در اقتصاد استان داشته اند انجام شده است.
وی یادآوری کرد: ۸۴۲ فقره تسهیلات در استان در قالب طرح رونق و فرایند مستقیم با رقم یک‌هزارو ۶۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: در طرح رونق که مهم است رتبه سوم کشوری را داریم.
فغفوری تاکید کرد: برای طرح رونق تولید در کل کشور ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته بود که از این رقم یک‌هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان معادل ۹ درصد از اعتبارات کل کشور مربوط به استان زنجان بود.
وی خاطرنشان کرد: جذب این میزان اعتبار نسبت به سهم یک و سه دهم درصدی جمعیت و وسعت استان در کشور، بی سابقه است.


۱۱۰۰ میلیارد تومان نیاز اعتباری طرح های بزرگ کشاورزی استان زنجان
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در بندالف تبصره ۱۸ قانون بودجه حدود ۲۹ میلیارد تومان پرداخت شده و در حال حاضر ۳۴ طرح نیز آماده دریافت تسهیلات است.
تاراسی اظهار داشت: در بانک توسعه تعاون استان ۳۴ طرح، کشاورزی ۵۴ طرح و پست بانک ۲۳ طرح در انتظار دریافت تسهیلات است.
وی افزود: سرمایه در گردش تسهیلات ملی کشت بهاره، تولید بذر، رونق تولید، خط اعتباری مکانیزاسیون سهم زنجان ۵۳ میلیارد تومان بود که ۷۳ میلیارد تومان معرفی شده و در این خصوص رتبه برتر کشوری را داریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح فراز امسال از طرح های جهش تولید است که باغات انگور به موفقیت های خوبی در پایان پروژه خواهیم رسید و بخش زیادی از توسعه صادرات کشمش محقق می شود.
تاراسی افزود: ۳۰۱ میلیارد تومان برای این طرح ها تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: برای طرح های بزرگ کشاورزی بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز است.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: این تسهیلات برای زنجیره تولید گوشت، کشت و صنعت خرمدره، گلخانه مدرن گل رز شاخه بریده، آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون و سه طرح جهش تولید است.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی جهش تولید اشتغال زایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی جهش تولید اشتغال زایی زنجان صندوق توسعه ملی جهش تولید اشتغال زایی زنجان پرداخت تسهیلات میلیارد تومان رونق تولید شبکه بانکی پرداخت شده جهش تولید طرح رونق رتبه سوم یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل