Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وکیل هالک بانک ترکیه از رئیس دادگاه منهتن نیویورک درخواست کرده تا دادگاه رسیدگی به اتهامات این بانک تا مارس ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) به تعویق بیفتد.

بر اساس این گزارش، «رابرت کری» وکیل مدافع هالک بانک، بدون هیچ توضیحی از «ریچارد برمان» رئیس دادگاه منهتن، خواستار تشکیل جلسه استماع شده و برمان نیز تا ۱۴ ژوئیه یعنی دو هفته دیگر، فرصت داده که بانک ترکیه درخواست خود را رسماً تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات هالک بانک تعیین نشده، اما رویترز اعلام کرده که کری درخواست کرده است به خاطر شیوع کرونا و اینکه بسیاری از شاهدان پرونده در خارج از آمریکا هستند جلسه رسیدگی به پرونده این بانک در مارس ۲۰۲۲ برگزار شود.

طی روزهای گذشته پرونده این بانک که متهم به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، دوباره به مرکز توجه رسانه‌ها تبدیل شده است.

جان بولتون٬ مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اخیراً کتابی منتشر کرده و در آن مدعی شده «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در سال ۲۰۱۸ طی یادداشتی به همتای آمریکایی خود گفته است هالک بانک بی‌گناه است و دونالد ترامپ قول داده در این پرونده مداخله کند.

بولتون مدعی شده است ترامپ قول داده که با تغییر دادستانی‌ها مشکل حل خواهد شد.

به روایت وی، ترامپ به اردوغان گفته است تا زمانی که دادستان منصوب اوباما در منهتن نیویورک است، کاری نمی‌تواند بکند و بعداً کمک خواهد کرد.

ترکیه در واکنش به ادعای بولتون گفته است کتاب بولتون حاوی مطالبی گمراه کننده و اشتباه درباره مکالمات میان اردوغان و ترامپ است.

آمریکا هالک بانک را به نقض تحریمهای ایران متهم کرده و ریچارد برمان رئیس دادگاه منهتن قبلاً نیز پرونده‌های مرتبطی با هالک‌بانک را بررسی کرده که شامل پرونده معاون رئیس هالک بانک نیز می‌شود.

اردیبهشت ۹۷، «مهمت هاکان آتیلا»، معاون رئیس هالک بانک به اتهام نقض تحریم‌های ایران به ۳۲ ماه زندان محکوم شد.

کد خبر 4962960 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: هالک بانک ترکیه ایالات متحده آمریکا دور زدن تحریم ایران ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران ویروس کرونا عربستان سعودی فلسطین روسیه لبنان سوریه افغانستان امارات متحده عربی لیبی هالک بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد