Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار ناشی از وزش باد شدید که عصر دیروز و دیشب شمال غرب پاکستان را فرا گرفت، بامداد امروز به زاهدان رسید و شعاع دید افقی را به ۳۰۰ متر کاهش داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هواشناسی، محسن حیدری اظهار داشت: این گردوغبار علاوه بر زاهدان، شعاع دید افقی در نصرت آباد و میرجاوه را نیز به شدت کاهش داده است به طوری که هم‌اکنون دید افقی در میرجاوه 400 متر و در نصرت آباد 1100 متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گردوغبار فعلی زاهدان کاملاً منشأ خارجی داشته و از بیابان های شمال غرب پاکستان ناشی می شود که در اثر وزش باد شدید به سمت زاهدان و شهرهای اطراف آن آمده است.

توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان تا 12 تیرهواشناسی ایران 99/4/10| پیش بینی رگبار 5 روزه در برخی استان‌هاهشدار زرد هواشناسی /‌ رگبار‌، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای سیستان و بلوچستان را دربرمی‌گیرد‌‌

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می شود گردوغبار زاهدان به تدریج تا 24 ساعت آینده از بین برود.

حیدری به شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه از جمعه پیش رو در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این بادها علاوه بر پنج شهرستان شمال استان، با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم بارش های همرفتی در جنوب و جنوب شرق استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تا پنج شنبه شرایط برای ریزش های همرفتی در جنوب استان فراهم است.

حیدری تصریح کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/392/ش

R7843/P/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط استان سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان دید افقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

برپایه این گزارش، شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

قابل ذکر است تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

هوای امروز تهران ابری همراه با بارش پراکنده است، اما به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۰ و کمینه دمای آن ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها