Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جریان حکمت ملی عراق از تشکیل ائتلاف جدیدی به نام "عراقیون" متشکل از جمعی از چهره‌های پارلمانی خبر داده و تاکید کرد، این ائتلاف در تلاش است یک رویکرد میانه‌رو را برای حمایت از ثبات سیاسی فعال کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المعلومة، عمار حکیم، رئیس جریان اسلامی حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف سیاسی، پارلمانی و مردمی "عراقیون" حرکت خود را از دولت آغاز کرده و نتیجه تلاشش به دولت بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم تاکید کرد: امروز در حالی کنار هم جمع شده‌ایم که کشورمان با چالش‌های بزرگ و پرمخاطره‌ای درگیر شده است. با گسترش اپیدمی کرونا که جهان را درنوردیده و عراق نیز شاهد گسترش این بیماری و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان است. از خداوند متعال برای فرزندان میهنمان و همه بشریت صحت و سلامت و برای مبتلایان شفای عاجل و برای جان باختگان رحمت و غفران و برای خانواده‌هایشان صبر و اجر طلب می‌کنیم.

وی ادامه داد: همزمان شاهد بحران اقتصادی سخت و کاهش شدید درآمدهای کشور هستیم که به چالشی بزرگ دربرابر دولت تبدیل شده و ترتیب اولویت‌بندی‌های آن را تغییر داده است، اولویت‌هایی که در رأس آنها تأمین حقوق کارکنان و فراهم کردن بودجه‌های ضروری برای ایجاد شغل و نیز بودجه‌های لازم برای پیشرفت و شکوفایی کشور و افزایش درآمدهای آن است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه همه تحت فشاری شدید هستیم که نتیجه مجموعه‌ای از بحران‌های امنیتی و اداری و اجتماعی و سیاسی است، افزود: در بخش پویای صحنه سیاسی ملی با اراده مردمی و جوانی مواجهیم که برای اصلاحات کمر همت بسته و عزم خود را جزم کرده است. جوانان ما به نحوی درخشان در تظاهراتی مسالمت‌آمیز و آگاهانه و مسئولانه اراده خود را بیان کردند و در این راه خون‌های پاکی ریخته شد. رویارویی با این چالش‌ها و تحقق مطالبات ملت و جوانانمان گام‌های جدی و فوری در همه سطوح سیاسی و اقتصادی و پارلمان و دولتی را لازم دارد.

حکیم در ادامه اعلام کرد: در این چارچوب و با در نظر گرفتن مسئولیت ملی خویش و در صدمین سالروز انقلاب جاودانه ۱۹۲۰ تشکیل ائتلاف پارلمانی بزرگی را اعلام می‌کنیم. ائتلافی بزرگ و فراگیر که به خواست اعضایش «ائتلاف عراقیون» نام گرفته تا بازتاب راستین تحولات پی در پی کشور باشد و اعتدال و میانه‌گرایی و حمایت از پروژه ملی و گفتمان وحدت طلب را بنیان استوار نمایندگی صریح و عادلانه نیروهای حکومتی سازد. این ائتلاف از کشور توانمند، قدرتمند و برخوردار از حاکمیت ملی و خواست مردمی به دور از سهمیه‌بندی‌ها و قراردادهای مشکوک و توافق‌های موقت و بی‌فایده حمایت می‌کند.

رئیس جریان حکمت عراق در ادامه اظهار کرد: این ائتلاف تلاش می‌کند یک رویکرد میانه‌رو را برای حمایت از ثبات سیاسی و دور کردن عراق از تنگناهای منطقه‌ای و درگیری‌های بین‌المللی فعال کند. روند اصلاحات واقعی را تقویت کرده و به خواسته‌های به حق تظاهرکنندگان پاسخ داده و از این خواسته‌ها حمایت می‌کند.

او در ادامه گفت: ائتلاف (عراقیون) بر خواسته اصلی یعنی برگزاری انتخاباتی زودهنگام، شفاف و عادلانه که در آن حقوق همه بدون هیچ تبعییض و گمراهی و با ایجاد الزامات آن تضمین شود، تاکید دارد.

حکیم افزود: ویژگی این ائتلاف تعداد زیاد نمایندگان پارلمان در آن است اما ائتلاف تنها به اعداد و ارقام ختم نمی‌شود بلکه برای ارائه نمونه جدیدی از مدیریت سیاسی آگاهانه و مسؤولانه تلاش می‌کند.

رئیس جریان حکم عراق در ادامه با بیان این که ائتلاف از همکاری و همیاری و ادغام نقش‌ها با ائتلاف‌های سیاسی، اجتماعی و مردمی موجود استقبال می‌کند و درب عضویت این ائتلاف به روی هر گه بخواهد باز خواهد بود، اهداف ائتلاف عراقیون را اینگونه تشریح کرد:

 ـ تقویت حکومت و نهادهای آن و کمک به اجرای برابر قانون درمورد همگان و بازگرداندن اعتماد به نظام سیاسی کشور؛

ـ حمایت از نیروهای مسلح کشور، شامل ارتش و پلیس و حشد الشعبی و دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای پیشمرگه در چارچوب نهادینه شده آنها و در چارچوب پایبندی آنها به مسئولیتشان درون ساختارهای قانونی و سیاست‌های حکومت؛

ـ کمک به روند اصلاحات جدی و شجاعانه و قاطعانه در مبارزه با فساد و تضییع اموال عمومی و تحقق مطالبات مشروع ملت و حمایت از آن.

ـ تقویت روش اعتدالی در حمایت از ثبات سیاسی کشور و دور کردن عراق از جبهه‌بندی‌های منطقه‌ای و نزاع‌های بین‌المللی و تبدیل کردن آن به بازیگری اصلی در روند نزدیک کردن دوستان و برادران به یکدیگر و حل بحران‌ها و رفع نزاع‌ها در منطقه و کمک به برقراری روابط دوستانه و تقویت منافع متقابل با کشورهای منطقه و جهان.

ـ تأکید بر مطالبه اساسی برگزاری انتخابات پیش از موعد. انتخاباتی شفاف و عادلانه که در آن حقوق همگان بدون هیچ تبعیض یا فریبکاری تأمین شود و کمک به تدارک مقدمات اجرای آن.

ـ حمایت از تلاش‌ها برای اصلاح و بهبود واقعی نظامی سیاسی کشور به صورتی کلی و کنار گذاشتن روش‌های بی‌فایده توافقی که روند اصلاح و ساخت و بازسازی کشور را متوقف کرده است.

ـ تقویت اقدامات برای توسعه بهداشتی و اقتصادی و بازگشت به دوره پیشگامی عراق.

ـ حمایت از روند بازسازی و تأمین خدمات در استان‌های جنوبی و تقویت حکومت‌های محلی و حمایت از بازگشت آوارگان و بازسازی مناطق آزادشده از چنگ داعش تا رسیدن به مرحله خدمات عادلانه  و تأمین زندگی آزاد و شرافتمندانه برای همه شهروندان.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سید عمار حکیم رئیس جریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟