Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با اشاره به برگزاری ترم تحصیلی آینده به صورت ترکیبی گفت: در ترم تحصیلی جدید مراکز مشاوره دانشجویی باید بیشتر فعالیت کرده تا اضطراب دانشجویان درباره بیماری کرونا کم شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» بر لزوم حفظ آرامش ذهنی و روانی دانشجویان با ارائه مشاوره‌ها و برنامه‌های مناسب دانشجویی توسط مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر لزوم حفظ و به کارگیری تجربه‌های ارزشمند از عملکرد دفاتر مشاوره دانشجویی در دوران بیماری کرونا، اظهار داشت: ظرفیت و عملکرد مناسب مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌ها به خوبی احساس می‌شود و کمبود‌های احتمالی این مراکز در برخی دانشگاه‌ها باید برطرف شود تا این بخش به صورت فعال و بالفعل در خدمت جامعه دانشجویی کشور باشند.

وزیر علوم با بیان اینکه در جریان خدمات مراکز مشاوره دانشجویی هستم، افزود: نیاز به این مراکز و آثار مثبت عملکرد آن‌ها به ویژه در ایام امتحانات در هفته‌ها و ماه‌های اول ورود دانشجویان جدید کاملاً محسوس بوده، ولی عملکرد این مراکز در دوران شیوع ویروس کرونا واقعاً قابل تقدیر است.

غلامی با اشاره به غافلگیری برخی از کشور‌های پیشرفته در مواجهه با ویروس کرونا گفت: در کشور ما با آمادگی موارد تامینی و بهداشتی و مدیریت صحیح و همراهی و هم‌گامی مردم، توانستیم آثار زیان‌بار این بیماری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در این راستا محیط‌های دانشگاهی خیلی زود تصمیم گرفتند که با توجه به شیوع این بیماری در اجتماعات، دانشگاه‌ها تعطیل شوند و از همان هفته‌های اول تعطیلی، آموزش مجازی دروس در دانشگاه‌ها برقرار شد.

وزیر علوم با تشکر از مراکز مشاوره دانشجویی به جهت فعالیت همزمان با تعطیلی دانشگاه‌ها و ارتباط مستمر با بدنه دانشجویی کشور در جهت رفع آسیب‌های روحی و روانی آنان گفت: نکته اصلی، حفظ این تجربیات و به‌کارگیری آن با آمادگی بیشتر برای زمان‌های طولانی‌تر در مقابله با این بیماری و سایر شرایط مشابه است.

وزیر علوم هشدار داد: دانشجویان به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوند/ با پلیس فتا برای برخورد با متخلفان همکاری می‌کنیموزیر علوم خبر داد: پذیرش دانشجویان خوابگاهی به یک سوم کاهش می‌یابد

وی با اشاره به برگزاری ترم تحصیلی آینده به صورت ترکیبی حضوری و نیمه حضوری و ارائه مجازی دروس گفت: در ترم تحصیلی جدید اگر بهداشت ذهنی و روحی دانشجویان به خوبی فراهم شود، و اگر مطمئن باشند که با برنامه‌ریزی‌های کامل بهداشتی و روانی وارد دانشگاه می‌شوند، از ترس و اضطراب‌شان درخصوص آلودگی به بیماری کرونا کم می‌شود و در این خصوص مراکز مشاوره دانشجویی باید بیشتر فعالیت کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه ادامه تعطیلی و غیرفعال بودن به دلیل شیوع بیماری کرونا آثار منفی و مخربی در پی خواهد داشت، افزود: هم اکنون بیشتر مراکز کشور با وجود شیوع بیماری کرونا با مدیریتی مناسب اداره می‌شوند و فعال هستند و جمعیت دانشجویی کشور هم اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، با حفظ سلامت کامل دانشجویان می‌توانیم آموزش دانشجویان را به بهترین نحو انجام دهیم.

در پایان این آیین از برگزیدگان کمپین " در خانه بمانیم" توسط وزیر علوم تقدیر شد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت علوم منصور غلامی بیشتر بخوانید... وزیر علوم هشدار داد: دانشجویان به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوند/ با پلیس فتا برای برخورد با متخلفان همکاری می‌کنیم وزیر علوم خبر داد: پذیرش دانشجویان خوابگاهی به یک سوم کاهش می‌یابد «غلامحسین رحیمی» با حکم وزیر علوم، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم منصور غلامی وزارت علوم منصور غلامی مراکز مشاوره دانشجویی بیماری کرونا وزیر علوم ترم تحصیلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش مؤثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ و در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، برگزار شد، موضوع نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید قرار گرفت.

فاطمه سمیعی دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: اشتغال‌پذیری کاملاً متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال‌پذیری توسط مراکز مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد مؤثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی‌پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

کد خبر 747641

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم