Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،  سید راشد جزایری در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری ، افزود: در این استان نیز به تبعیت از کشور با روند پیش‌رونده بیماری کووید-۱۹ مواجه هستیم اما خوشبختانه این روند توسط ستاد استانی مقابله با کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان در حال مدیریت و کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شانزدهمین ستاد استانی مقابله با کرونا امروز تشکیل و تصمیمات خوبی در این ستاد اتخاذ شد، ادامه داد: به اجبار باید برخی از محدودیت‎های ماه‌های اسفند و فروردین برقرار شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین تصمیم امروز ستاد مقابله با کرونا تصویب پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مبنی بر انجام کمپین اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان بود، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۳ پروتکل بهداشتی به دستگاه‌ها و صنوف مختلف ابلاغ شده است.
جزایری با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین موضوع اجرای صحیح پروتکل‌ها و نظارت اولیه توسط سرصنف‌ها و اتحادیه‌ها است، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور کم‌رنگ‌تر شده است به طوری که از ۸۵ درصد در بعضی از استان‌ها به کمتر از ۲۰ درصد رسیدیم اما خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری اجرای این پروتکل‌ها ۵۰ درصد است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مقرر شد علاوه بر تیم‌های نظارت تخصصی، تیم‌های مشترک نظارتی نیز تشکیل شود، هر کدام از ان تیم‌ها ۳ نفره بوده که با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شنبه هفته آینده نظارت‌ها را به صورت روزانه انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد: درخصوص برخی از محل‌ها با تجمعات بالا مثل تالارهای عروسی، رستوران‌ها و... قرار شد آموزش‌های لازم ارائه شده و با متخلفان که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند دو مرحله تذکر و در نهایت برخورد شامل تعطیلی واحد شود.
جزایری تصریح کرد: در یک واحد یا صنف برای ارئه خدمت سه ملاک مهم است، ابتدا فرد ارائه‌دهنده خدمت است که حتما باید حفاظت فردی و استفاده از ماسک را در نظر داشته باشد، دوم گیرندگان خدمت هستند و سوم مکان ارائه خدمت است که باید پروتکل‌های بهداشتی حتما در این سه فاکتور رعایت شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شناسایی بیماران دو فرآیند وجود دارد، ابتدا موارد بستری و دیگری موارد غربالگری علامتی و آزمایشگاهی یا به عبارتی موارد بستری و سرپایی هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به تعداد موارد بستری ۱۰ برابر بیمار در جامعه وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه همه ساز و کارها و توان پرسنل به کار گرفته شده است توانستیم تا ۹ برابر بیماران در جامعه را شناسایی کنیم.
جزایری بیان کرد: طی روزهای گذشته مجددا یک مراسم عروسی در یکی از شهرهای شهرستان شهرکرد برگزار شد، برگزاری این جشن باعث شد داماد، خانواده داماد و خانواده عروس به کرونا مبتلا شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یکی از کارهای خوبی که صورت می‌گیرد غربالگری هدفمند است تا افراد با سابقه تماس با افراد مبتلا شناسایی و در صورت مثبت اعلام شدن آزمایشاتشان با اخذ تعهدنامه قرنطینه ۱۴ روزه خانگی را سپری کنند و سرپیچی از آن به مصداق تهدید علیه سلامتی محسوب بوده و پیگرد قانونی دارد.

46

کد خبر 1405346

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز پنج شنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. 

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های ۱۲گانه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری