Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران جزئیات سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را اعلام کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در نشست خبری که درباره سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۹۵ هزار نفر نوآموز بدو ورود به مدرسه داشته باشیم و سنجش آن‌ها امسال در ۷۳ پایگاه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سال گذشته تعداد پایگاه‌های سنجش نوآموزان ۴۸ مورد بود که امسال جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا تعداد پایگاه‌ها را افزایش داده‌ایم و ساعات کار فعالیت پایگاه‌ها از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: برای هر فرد حدود نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده و دو پایگاه تخصصی به غیر از ۷۳ پایگاه سنجش نوآموزان پیش‌بینی شده که افراد دارای شرایط ویژه و مشکوک بررسی‌های لازم برای آن‌ها صورت گیرد.

کریمی اعلام کرد: هزینه سنجش نوآموزان ۴۰ هزار تومان است و خانواده‌ها می‌توانند از امروز به مدارس مراجعه و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و زمان مورد نظر به آن‌ها اعلام تا جهت سنجش اقدام کنند.

* ارائه بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ محتوای آموزشی از آغاز شیوع کرونا

وی در مورد ارائه آموزش به دانش‌آموزان استثنایی در ایام کرونا اظهار داشت: تا کنون بیش از ۳۹ هزار و ۷۲۱ تدریس در قالب ارائه محتوا‌های آموزشی توسط همکاران ما انجام گرفته که زمان آن حدود ۷۳۳ دقیقه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان داشت: شیوع کرونا نه تنها جهان بلکه کشور ما را نیز غافلگیر کرد و ارائه آموزش به دانش‌آموزان با شرایط خاص در شیوع کرونا مشکل‌تر از دانش‌آموزان عادی است، ولی همکاران ما عاشقانه زحمت کشیدند و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دادند.

کریمی گفت:‌راه‌اندازی استودیو اشاره و صدا در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از جمله اقدامات صورت گرفته است که برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی از این طریق نیز صورت گرفته است.

وی بیان داشت:‌راه‌اندازی صدای مشاوره نیز از دیگر برنامه‌های انجام شده که همکاران ما از این طریق نیز به صورت شبانه‌روزی به اولیاء و دانش‌آموزان خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

* تقاضای حدود هزار نفر برای جهش تحصیلی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه به صورت میانگین هزار نفر در تهران متقاضی جهش تحصیلی هستند، گفت:‌جهش اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم همچنین جهش بار دوم و چند پایه از جمله جهش‌های رایج است که در مورد جهش اول به سوم حتماً باید در آموزش و پرورش منطقه کمیسیون مربوطه تشکیل و نوبت‌دهی صورت گیرد.

کریمی گفت: در این زمینه والدین باید برای دانش‌آموزان ثبت‌نام از طریق سامانه سناد را انجام دهند که البته هنوز سایت برای سال تحصیلی باز نشده است.

*۷ درصد خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی فاقد گوشی هوشمند

وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که مدیران از خانواده دانش‌آموزان استثنایی انجام داده‌اند حدود ۷ درصد خانواده‌های این افراد فاقد گوشی هوشمند هستند که با کمک خیرین و مدارس برای تعداد زیادی از این افراد گوشی هوشمند تهیه شد و اکثر مدارس نیز هزینه اینترنت را برای دانش‌آموزان پرداخت کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اعلام کرد:‌از ابتدای شیوع کرونا ۵۰ پویش در فضای مجازی برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده که این پویش‌ها در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری بوده است و ۵ هزار نفر در این پویش‌ها شرکت کرده‌اند.

کریمی گفت: همچنین ۱۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان استثنایی در قسمت مسابقات شرکت کرده‌اند که به ۱۷۰۰ نفر آن‌ها جوایزی تقدیم می‌شود.

وی گفت: همچنین ۱۵۹۰ نفر در مسابقات قرآن و عترت مشارکت داشته که در این مسابقه در حال داوری است و جوایز آن اهدا می‌شود.

*راه‌اندازی پایگاه تابستانی مجازی برای دانش‌آموزان استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از راه‌اندازی پایگاه تابستانی مجازی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: این پایگاه در حوزه نمایشنامه‌نویسی، نماز، قرآن و فعالیت‌های ورزشی با توجه به زیرساخت در شبکه شاد پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد:‌همچنین برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان نیز استفاده می‌کنیم.

*فعالیت ۱۸۰۰ نفر در حوزه دانش‌آموزان استثنایی

کریمی اعلام کرد: ۱۸۰۰ نفر در آموزش و پرورش جز کارکنانی هستند که در حوزه دانش‌آموزان استثنایی فعالیت می‌کنند همچنین ۵۵۵۰ دانش‌آموزان در مدارس ویژه استثنایی مشغول تحصیل هستند و ما تقدیر از معلمان و کارکنان این حوزه را مدنظر قرار داده و پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌ایم.

وی در مورد لحاظ ضریب ۱.۲ درصدی کارکنان مدارس استثنایی گفت: این موضوع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای کل کشور در نظر گرفته شده و من در جایگاهی نیستم که بخواهم در جهت تحقق آن قول یا وعده دهم، ولی ما هم پیگیر آن هستیم و از گرفتنش خوشحال می‌شویم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اعلام کرد: آموزش و پرورش استان تهران در چندین منطقه بر اساس اعتبار و بودجه خود این موضوع را محقق کرده که امیدواریم برای سایر مدارس نیز اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهر تهران مدرسه سنجش نوآموز پروتکل بهداشتی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران دانش آموزان استثنایی برای دانش آموزان سنجش نوآموزان ورود به مدرسه راه اندازی شیوع کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم