Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی کریمی، در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: همکاران در حالی‌ که خستگی بحران قبلی از تن به در نکرده اند، باید از قله دیگری بالا بروند.

وی با اشاره به نحوه برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مقابله با موج دوم کرونا، گفت: جلسات متعددی درحال برگزاری است که پس از اعلام سیاست‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا تهران، متناسب با شرایط دانشگاه برنامه‌ریزی می‌کنیم و در صورت نیاز نشست اضطراری با روسای بیمارستان های  درگیر کرونا برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با تأکید بر اینکه بیمارستان‌های بزرگ جنرال تهران باید در موج دوم نیز مسئولیت قبول کنند، افزود: دانشگاه بیمارستان‌های بزرگ آموزشی دارد و نمی‌تواند یک بیمارستان را تعطیل و به کرونا اختصاص دهد بلکه باید همه بیمارستان‌های بزرگ جنرال تهران مسئولیت قبول کنند و براساس گسترش بیماری و شدت مراجعات، بخش اضافه کنند.

وی با اشاره به تجربیات موج اول کرونا، گفت: سیاست دانشگاه در موج دوم همانند موج اول است، به ‌گونه‌ای که ۶ بیمارستان جنرال دانشگاه علوم پزشکی تهران مانند امام خمینی(ره)، شریعتی، سینا، امیراعلم، ضیائیان و بهارلو، بیماران را پذیرش می‌کنند. مرکز قلب نیز معمولاً ۴۰ تا ۶۰ بیمار قلبی مبتلا به کووید ۱۹ دارد. بیمارستان‌های مرکز طبی، فارابی، آرش، بهرامی و...، نیز باید بیماران تخصصی خود را پذیرش  کنند و به مراکز دیگر ارجاع ندهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ایجاد مرکز کنترل پخش بیمار در تهران خبر داد و افزود: این مرکز هر ماه در یک دانشگاه مستقر می‌شود تا ارجاع بیمار در بیمارستان‌های مختلف قابل‌ کنترل باشد.

کریمی با تأکید بر ارائه آمار دقیق مبتلایان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: آمار دانشگاه معمولاً بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ بیمار است. طبق آمارهایی که وجود دارد، روند مراجعه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران درحال افزایش است و این بار برخلاف موج اول، باید حوزه بهداشت پیشگام باشد.

کد خبر 4963067

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران کووید 19 سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت سعید نمکی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایرج حریرچی انسولین بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان های بزرگ موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان