Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ساختمان دادگاه بخش جازموریان به عنوان محروم‌ترین و دورترین منطقه استان کرمان افتتاح شد. تاریخ انتشار: 11:23 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۷۵۰ خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به افتتاح ساختمان دادگاه بخش جازموریان به عنوان محروم‌ترین و دورترین منطقه این استان، گفت: احداث ساختمان‌های دادگستری، توسعه امکانات اداری و توسعه نیروی انسانی؛ مقدمات احقاق حق و اجرای اعدالت هستند و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا مردم بدانند که این دادگاه ملجا و پناهگاهی برای احقاق حق مظلومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یدالله موحد در آئین افتتاح دادگاه جازموریان افزود: با وجود زیرمجموعه‌های قضایی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم، باید زمینه‌ای فراهم شود تا اگر فردی مورد ظلم قرار گرفت، با امید به احقاق حق خود به دادگاه مراجعه کرده و این مرجع را پناهگاهی برای حمایت قانونی از خود بداند.

وی بسط عدالت به ویژه در مناطق محروم را از اولویت‌های قوه قضاییه برشمرد و خاطرنشان کرد: در دوره کنونی ریاست قوه قضاییه توجه فوق العاده‌ای به مناطق دور دست و محروم شده و توفیقات بسیار خوبی حاصل شده تا واحد‌های قضایی برای دسترسی مردم ایجاد شده و قضات جدیدی جذب شوند و مردم بهتر هر چه بهتر و سریع‌تر به حقوق خود دست یابند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه دادگاه بخش جازموریان به دلیل نیاز موجود منطقه و درخواست‌های مردمی پیگیری و راه اندازی شده است، اظهارداشت: اگر چه راه اندازی و تاسیس این واحد قضایی کار بسیار دشواری بوده و مشکلات زیادی در مسیر تامین قاضی، تامین کادر اداری و... وجود داشته، اما به منظور پاسخگویی مناسب به درخواست‌های مردمی این واحد قضایی ایجاد و تجهیز شده است.   بیشتر بخوانید: 
بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان از روند احداث کارخانه فولاد راور 

موحد راه اندازی دادگاه بخش جازموریان را اقدامی ماندگار برای مردم صبور، سخت کوش و نجیب این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: افزایش قضات و توسعه خدمات قضایی در جازموریان در جلب رضایت مندی مردم، توسعه امنیت و ارتقای احساس امنیت در جامعه تاثیر به سزایی داشته است.
وی تاکید کرد: نهاد‌های انتظامی، اطلاعاتی و قضایی باید در رابطه با جرایمی از جمله سرقت در این منطقه پیگیری‌های لازم را داشته باشد تا احساس امنیت مردم خدشه دار نشود.
رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساختمان دادگاه جازموریان در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۵۰ مترمربع در مدت زمان یکسال احداث شده است.
بر پایه این خبر، در سفر روز جاری رییس کل دادگستری استان کرمان به جنوب استان، نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در جازموریان نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کرمان احقاق حق رییس کل دادگستری استان کرمان دادگاه بخش جازموریان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه

محمدباقر نریمانی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر اجرایی شدن سند تحول قضایی، گفت : یکی از موضوعات این سند برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط است که آن را در دستورکار قرار داده ایم. 

وی افزود: افزایش دانش و تجربه همکاران و کارکنان دادگاه ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق، حقوقدانان و به طور کلی عموم مردم، اقناع افکار عمومی، افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی و شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آراء قضایی از مزایای برگزاری دادگاه‌های علنی به صورت آنلاین است. 

نریمانی با تاکید براینکه در قانون اساسی نیز بر برگزاری دادگاه‌های علنی تاکید شده، خاطرنشان کرد: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه فراهم شده و علاقمندان به مباحث حقوقی، قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند بصورت برخط و از طریق نشانی http://skyroom.adliran.ir/ch/kermanshah-ecourt در این دادگاه‌ها حضور یابند.

اولین جلسه دادگاه علنی برخط استان کرمانشاه در سال جدید، روز دوشنبه (هفدهم اردیبهشت) با موضوع حمل و نگهداری مشروبات الکلی به صورت مجازی و برخط در آدرس یاد شده برگزار خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد