Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت نامناسب پوشاک، پوشش و همچنین بروز برخی از ناهنجاری‌ها در سطح شهر اصفهان مردم این شهر را وادار به اعتراض و مطالبه‌گری از مسؤولان فرهنگی و اجتماعی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بی حجابی و بدحجابی به عنوان یک معضل فرهنگی و اجتماعی و همچنین بی‌قانونی و بی‌نظمی اجتماعی مورد یکی از موضوعاتی است که این روزها اکثریت مردم نسبت به وضعیت نامناسب آن به گلایه و مطالبه‌گری از مسؤولان پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا حجت الاسلام علی احمدی، دبیر کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی امروز درگفت‌گو با خبرنگار فارس، عدم تعهد و دغدغه مسؤولان و همچنین متولیان فرهنگی را کی از دلایل نقص به وجود آمده در حوزه پوشاک و رفتارهای نامتعارف در سطح جامعه دانست و اظهار کرد: پیرامون نقص پوشش که امروز در سطح جامعه شاهد آن هستیم، دی‌ماه سال گذشته جلسه کمیسیون مبارزه مفاسد اجتماعی با حضور رئیس اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک، پارچه فروشان و خرازی و تریکو برگزار و وضعیت پوشاک شب عید تشریح شد و یک سری مصوبات و اقداماتی که باید در فصل تابستان و بهار به منظور جلوگیری از توزیع پوشاک نامتعارف انجام می‌شد در قالب ۴مصوبه به تصویب رسید و پس از جلسه هم به این مراکز ابلاغ شد.

تولیدکنندگان و فروشندگان لباس نامتعارف زیر زربین نظارت 

دبیر کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی افزود: با شیوع بیماری کرونا، فضا برای فروشندگانی که توزیع لباس‌های نامتعارف داشتند آزادتر شد و در ادامه عملا کار برای جلوگیری از توزیع پوشاک مذکور به مشکل برخورد، در ۸ تیرماه جاری جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه پوشاک برگزار و بنا شد در ماه‌های آینده نسبت به توزیع پوشاک نامتعارف، یک سری اقدامات، هم به صورت سلبی و هم ایجابی انجام شود و هر کجا هم که نیاز است، پلیس اماکن برای بحث نظارت به صورت جدی وارد شود تا وضعیت موجود سامان پیدا کند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از اولویت های اصلی ما در کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی، برخورد با توزیع کنندگان، فروش و عرضه کنندگان این پوشاک بوده است، البته قابل ذکر است پوشاک قسمتی از کار است، ضمن اینکه روابط نامتعارف در محل های ذکر شده یکی دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

احمدی با اشاره به فعالیت‌ پدیده‌های نوظهور در جامعه و اثرگذاری آن بر قشر جوان و نوجوان گفت: امروز با پدیده‌های نوظهوری همچون «لش و هیپ هاپ» مواجه هستیم که تفکرات انحرافی در حوزه نوجوانان و جوانان به لحاظ کارشناسی، افراد و به خصوص لیدرهای آن شناسی شده‌اند و نسبت به برخورد با این افراد به خصوص در شبکه‌های مجازی برنامه ریزی شده است.

 دبیر کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی تصریح داشت: بسیاری از افرادی که در این گروه‌ها فعالیت دارند، نوجوانان و جوانان زیر ۲۳ سال هستند که با مشکلات مختلف خانوادگی همچون طلاق و یا حتی طلاق عاطفی روبه‌رو هستند و همین مشکلات سبب شده تا به هیچ قاعده و قانونی پایبند نباشند، از همین رو دو خصوصیت خشونت طلبی و ترویج مباحث غیر اخلاقی و منکراتی بین این‌ افراد و گروه‌ها بسیار شایع است.

وی یادآور شد: در این زمینه هم پلیس امنیت اخلاقی با جدیت وارد شده و جمع بندی کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی برای مقابله با مهمانی‌ها یا اصطلاحا پارتی‌ها، فراخوان‌های پس از جلسات و یا همان متینگ‌هایی که در سطح شهر شکل می‌گیرد، اجرا طرح تابستانه با هماهنگی پلیس امنیت اخلاقی، اورژانس اجتماعی و دستگاه‌های اجتماعی استان، سپاه و بسیج و... خواهد بود و تلاش میکنیم با اجرا این طرح در طول تابستان وضعیت شهر را ساماندهی کنیم.

مفاسدی اجتماعی که برای متولیان فرهنگ‌ساز عادی است

 احمدی با اشاره به غفلت متولیان فرهنگی در راستای اقدامات موثر و فرهنگ‌سازی پیرامون موضوع مذکور اذعان داشت: در حوزه فرهنگ‌سازی، دستگاه‌های متولی همچون آموزش پرورش، بهزیستی، دانشگاه‌ها و... که باید با جدیت وارد صحنه می شدند، به معنای واقعی غافل بودند و حتی در جلسات مشاهده می‌شد که این وضعیت برای نهادها متولی عادی شده و هیچ دغدغه‌ای نسبت به شرایط موجود و آسیب‌های ناشی از آن ندارند.

دبیر کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی در ادامه صحبت های خود ابراز داشت: روز چهارشنبه پیش رو جلسه‌ای با حضور کلیه نهادهای اجتماعی استان از قبیل سازمان بهزیستی، معاونت اجتماعی استانداری، نهادهای انتظامی، صدا و سیما و.... با موضوع مذکور برگزار خواهد شد چرا که این نهاد متولی که شامل ۱۵ سازمان هستند باید پاسخ‌گوی این مطالبه مردمی و وظایفی که بر عهده دارند و از آن غافل هستند، باشند همچنین این سازمان‌ها باید در حوزه فرهنگ‌سازی و مقابله با این پدیده های نوظهور که از وظایف آن‌ها به شمار می‌آید،تصمیم جدی گرفته و وظایف خود را در وادی عمل به مرحله اجرا برسانند.

وی خطاب به متولیان فرهنگی و سازمان‌های اجتماعی گفت: اگر پس از برگزاری جلسه مذکور نتایج مد نظر حاصل نشود و سازمان‌ها مربوطه در انجام وظایف خود همچون سابق کوتاهی کنند از طریق اقدامات قضایی پیگیر خواهیم شد، هدف اصلی ما از برگزاری چنین جلساتی امر به معروف مسؤولان است چرا که وضعیت امروز جامعه ناشی از غفلت مسؤولان است.

سواستفاده بعضی از طراحان و تولیدکنندگان از غفلت برخی مسؤولان بی دغدغه

همچنین حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر غفلت مسؤولان در بخش های فرهنگ‌سازی و نظارت و همچنین عدم حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی به عنوان مهمترین دلایل آسیب‌های موجود در حوزه پوشاک اظهار کرد: در بحث سبک زندگی مساجد، بحثی وجود داشت با عنوان سبک زندگی پوشاک و دوره‌ای هم هیات اندیشه ورز پیرامون ازن بحث شکل گرفت، از همین رو سعی شده در حوزه فرهنگ‌سازی و کارهای ایجابی اقدامات گسترده‌ای در سطح شهر صورت بگیرد.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تاکید داشت: متاسفانه امروز یکی از مشکلاتی که در جامعه ما به خصوص برای بانوان وجود دارد، نبود لباس مناسب و متناسب با شأن بانوان است، از سوی دیگر سنگ‌های بزرگی همچون مجوزهای متعدد، مالیات، بیمه، بودجه و.... بر سر راه مجموعه هایی قرار دارد که اقدام به تولید لباس مناسب و متعارف می‌کنند.

مسؤولان بی‌دغدغه مسبب تلخی ذائقه مردم

وی اضافه کرد: بنابراین عامل اصلی مشکلات پیش آمده، نزد خود ما است چرا که طراحی همین لباس های نامتعارف و دوخت آن‌ها در کشور خودمان انجام می‌شود و همین طراحان و خیاط‌ها هستند که از غفلت برخی مسؤولان استفاده می کنند و ذائقه مردم را تغییر می دهند.

صادق‌زاده متذکر شد: سیاست گذاری و سوق دادن ذائقه مردم به سمت رفتارهای متعارف و پوشش صحیح با نهادهای فرهنگی همچون صدا و سیما، آموزش و پروش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه ها و در کنار آن ها، صنف پوشاک است.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان داشت: مجموعه‌هایی که به صورت خودجوش مشغول تولید لباس و پوشاک هستند باید از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف مورد حمایت جدی قرار بگیرند و از طرف دیگر نظارت‌های سازمان هایی از جمله نیروی انتظامی، اتحادیه پوشاک و.... باید با جدیت بیشتر صورت بگیرد تا مانع توزیع و تولید چنین لباس های نامتعارفی در بازار شوند.

بسیاری از پوشاک‌های نامتعارف تولید داخل است

در ادامه ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، شیوع ویروط کرونا را از عوامل بروز مشکلات این حوزه دانسته و اظهار کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا بازرسی‌ها از تولیدکنندگان و فروشگاه‌های لباس مرتب انجام می‌شود و گاها این بازرسی‌ها به شکل مشترک با پلیس اماکن بوده است اما سه ماه اخیر با شیوع بیماری کرونا بازار پوشاک با مشکلات متعدد از جمله کسادی بازار، تعطیلی تولیدی‌هاو مشکلات اقتصادی مواجه شد که این موضوع زمینه‌ای بود تا برخی تولیدکنندگان متخلف از این وضعیت سوءاستفاده کرده و بیش از گذشته به تولید و توزیع لباس نامتعارف بپردازند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان ادامه داد: از هفته گذشته جلسات متعددی برای مقابله و برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان لباس‌های نامتعارف برگزار شده و از سوی دیگر از ۸تیرماه جاری، بازرسی‌ها از دو مرکز تولید و توزیع را به صورت گسترده و با قاطعیت آغاز کرده‌ایم که در صورت مشاهده تخلف در مرحله اول تذکر و در صورت عدم توجه مراکز به تذکرات بازرسان مجموعه‌های تولید و فروش پلمپ خواهند شد.

تشدید بازرسی‌ها از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پوشاک

وی با تاکید بر ارائه گزارش جامع تا ۲۰تیرماه جاری مبنی بر بازرسی ها صورت گرفته، اذعان کرد: بر خلاف گفته توزیع کنندگان پوشاک بیشتر تولیدات لباس نامتعارف در داخل است، عده‌ای در کنار افرادی که دارای پروانه فعالیت هستند، فعالیت خود را شروع کرده اند به تولید و توزیع پوشاکی میپردازند که استفاده از آن‌ها در شأن یک انسان نیست و همین امر سبب شده تا فروشندگان نبود لباس مناسب در تولیدی‌ها و همچنین استقبال مردم را علت فروش این اجناس بدانند که این دلایل اصلا قابل قبول نیست از همین رو فروشندگان پوشاک موظف هستند اجناس نامتعارف خود را مرجوع و به جای آن‌ها به توزیع و فروش لباس‌های مناسب با شأن افراد جامعه بپردازند.

اعتراض و مطالبه‌گری از مسؤولان فرهنگی و اجتماعی نسبت به وضعیت نامناسب پوشاک و پوشش و همچنین بروز برخی از ناهنجاری‌ها در سطح شهر اصفهان یکی از سوژه‌های مردمی ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «وضعیت حجاب زنان اصفهان خوب نیست» بوده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان پوشاک اجتماعی تولید لباس های نامتعارف متولیان فرهنگ تولید و توزیع توزیع پوشاک فرهنگ سازی سطح شهر بازرسی ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مهدی نیا عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به جز انسولین با نام تجاری «نوومیکس» که دارویی کاملاً وارداتی است، در هفته‌های اخیر با کمبود واردات مواجه بودیم و سایر اقلام تولید داخل را به میزان بیشتری در داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر استفاده از انسولین‌های تولید داخل افزود: در حال حاضر فقط در زمینه محصول خارجی دچار کمبود هستیم و سایر محصولات به میزان کافی وجود دارد و مصرف‌کنندگان باید برای مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنند.

مهدوی نیا خبر داد: محصول وارداتی نوومیکس در روزهای گذشته وارد خوزستان شده است و در سه روز آینده با توزیع در داروخانه‌های استان، وضعیت موجودی به روال عادی بر می‌گردد.

کد خبر 6093604

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری