Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج بنیادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام پایان کشت چغندر قند در مزارع کشاورزی استان پیش بینی کرد: حدود ۷۰ هزار تن چغندر قند از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی میانگین متوسط عملکرد تولید چغندر قند را؛ بین ۴۵ تا ۵۰ تن در هکتار برآورد کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن چغندر قند از سطح ۳۹۸ هکتار با میانگین متوسط عملکرد ۴۴ تن برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادی اضافه کرد: امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت و همچنین تولید این محصول سه برابر شده است.

وی اظهار داشت: در راستای ترویج و توسعه کشت چغندر قند؛ طی جلسات متعددی که با مسئولین کارخانه قند استان انجام شده؛ این کارخانه به ازای هر هکتار کاشت ۴۰ میلیون ریال مساعدت در دو مرحله کاشت و داشت در اختیار کشاورزان چغندرکار قرار می‌دهد.

بنیادی خاطر نشان ساخت: با توجه به محدودیت آبی و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی در سال زراعی جاری برنامه ریزی برای کاشت حدود ۱۰۰ هکتار چغندر قند به صورت نشایی انجام شده که در حال حاضر کشاورزان در حال انتقال نشا به زمین اصلی می‌باشند.

وی، مزایای کشت نشایی چغندر قند را؛ استفاد بهینه از منابع آبی، کاهش طول دوره رشد، کاهش آفات و بیماری‌های ابتدای فصل، کاهش هزینه‌های تولید مربوط به مرحله کاشت، افزایش عملکرد، پایین بودن مصرف آب و در نهایت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی برشمرد.

بنیادی یاد آور شد: پس از برداشت محصول چغندر قند از مزارع کشاورزی؛ خرید این محصول به صورت کاملاً تضمینی و توسط کارخانه قند استان قزوین انجام خواهد شد.

کد خبر 4963130

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین چغندرقند ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد ایلام مواد مخدر استانداری سمنان بیرجند دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان