Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی ماهر اظهار کرد: متاسفانه تعداد بیماران بدحال به شدت افزایش پیدا کرده و خصوصا با موج جدید افزایش درصد ابتلا در بین میانسالان و جوانان مواجه هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها در سطح شهر تهران، اظهار کرد: در کنار ظرفیت محدود تخت‌های بستری به خصوص تخت‌های ویژه که در حال حاضر درصد بالایی از آنها اشغال شده، اکنون با فرسودگی و خستگی مفرط پرسنل درمان هم روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پرسنلی که از اسفند پارسال در حال ارائه خدمت به مردم هستند و فرصتی برای بازتوانی و ریکاوری خود نداشته‌اند. این مساله طبیعتا به فرسودگی و تضعیف سیستم ایمنی بدن کادر درمان منجر می‌شود و از این طریق در معرض خطر بالاتری قرار می‌گیرند.

ماهر هشدار داد: ادامه این روند مطمئنا توانایی کادر درمان برای مدیریت بیماری را به شدت تضعیف می‌کند و به دنبال آن با افزایش بیشتر آمار ابتلا و میزان مرگ و میر بیماران کرونا مواجه خواهیم شد.

معاون ستاد کرونای تهران با بیان اینکه تنها شاخص نجات بیماران بدحال، وجود تخت‌های ویژه و ICU نیست، اظهار کرد: توان کادر درمان و متخصصان و حضور آنان در بخش‌های ویژه اهمیت بالاتری دارد، این درحالیست که در شرایط فعلی نه تنها با ازدحام بالای بستری بیماران در بخش‌های ویژه روبرو هستیم، بلکه از طرف دیگر توان متخصصان و کادر درمان کاهش پیدا کرده و در این شرایط پاسخگویی درمانی به مبتلایان و بیماران بدحال و مدیریت بیماری تضعیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: در اوایل  شیوع بیماری شاهد بودیم که میزان مرگ و میر در شهرهای دارای تخت ویژه ولی بدون حضور متخصص با مناطق فاقد تخت ویژه، تفاوت زیادی نداشت. به عبارت دیگر با ادامه این روند نه تنها توان کادر درمان تضعیف می‌شود، بلکه احتمال خطر و ابتلای آنان نیز افزایش می‌یابد و در نهایت تخت بدون وجود متخصص کمک زیادی به ما نمی‌کند.

جلسه ویژه ستاد کرونا برای بررسی پیشنهادهای استانداری تهران | محدودیت‌ها برمی‌گردند؟ هشدار روسای ۳ بیمارستان‌ تهران: مراجعان و بستری‌ها ۳ برابر شده‌اند | بیشتر بستری‌های ICU زیر ۳۰ سال دارند

ماهر، بی‌توجهی بسیاری از مردم به رعایت اصول بهداشتی، شرکت افراد در مکان‌های شلوغ و عمومی، برگزاری مجالس ختم و عروسی، مسافرت‌ بدون رعایت پروتکل‌ها، و رعایت نکردن فاصله‌گذاری‌ها را از مهمترین علل افزایش آمار ابتلا به کرونا به خصوص در تهران عنوان کرد و گفت: اگر مردم پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند، مطمئنا این وضعیت روند کاهشی پیدا خواهد کرد. نتیجه عدم رعایت‌ها ایجاد این وضعیت فاجعه‌بار و اسفباری شده که الان شاهد آن هستیم.

معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران با بیان اینکه برخلاف انتظارات برخی از صاحب نظران، کرونا در تابستان فروکش نکرده است، اظهار کرد: نه تنها شیوع بیماری کاهش پیدا نکرده بلکه وضعیت بدتر شده و از آنجا که سطح توان کادر درمان و امکانات محدود است، ادامه این روند و افزایش میزان ابتلا از یک سطحی بالاتر منجر به افزایش بسیار شدید مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور خواهد شد.

ماهر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حداکثر توان خود وارد عرصه خدمت شدند، گفت: تمام این بیمارستان‌ها زیر بار مدیریت بیماری رفتند و شاید بیش از سایر دانشگاه‌ها با ازدحام بیمار و اشغال تخت‌ها به خصوص تخت‌های ویژه روبرو بودیم.

او با تاکید بر اینکه تخت‌های بیمارستانی ما به سرعت در حال پر شدن است، گفت: با تکمیل یک به یک بیمارستان‌ها و به خصوص تخت‌های ویژه، بیماران به سایر بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند. ولی ظرفیت‌ها محدود است و به زودی با اشغال صددرصد تخت‌ها در بخش‌های ویژه مواجه خواهیم شد.

معاون ستاد کرونای تهران با اشاره به ارسال نامه‌ای به امضای استاندار تهران و فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران به ستاد ملی کرونا با مضمون اعمال محدودیت‌های بیشتر در تهران، گفت: امیدواریم که پیشنهادها و محتوای این نامه به سرعت تصویب و اجرایی شود.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | هشدار موج دوم در لبنان | ۸ استانِ ایران قرمز شدند جدیدترین آمار کرونا در ایران | ۴ استان به وضعیت هشدار رسیدند؛ ۸ استان قرمز شدند | وضعیت ۳۰۴۹ نفر وخیم است کد خبر 527207 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران تهران مدیریت بیماری بیمارستان ها تخت های ویژه کادر درمان ستاد کرونا تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ جزئیات پیش بینی هواشناسی
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید