Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:59:39 GMT

توسعه ۳۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کاسپین

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۰۴۳

توسعه ۳۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کاسپین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: مصوبه الحاق ۳۰۰ هکتار از اراضی شرق شهرک صنعتی کاسپین، با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاران تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا خانپور بعد از دیدار با دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار قزوین، وزیر دستور مساعدت در واگذاری ۳۰۰ هکتار اراضی تحت تملک سازمان تأمین اجتماعی کشور در ضلع شرقی شهرک تقاضا محور و بین‌المللی کاسپین را صادرکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اراضی مربوط به این طرح توسعه پس از طراحی و آماده‌سازی به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار خواهد شد که در صورت محقق شدن این مهم زمینه استقرار بیش از ۱۰۰ متقاضی سرمایه گذاری در این شهرک فراهم خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود  برای ۱۰ هزار نفر امید به اشتغال فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حال حاضر فاز اول، دوم  وسوم شهرک صنعتی کاسپین به مساحت 498 هکتار است که 318 هکتار از کل فاز عملیاتی آن به متقاضیان واگذار شده که 349 قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقد شده که از این تعداد 215 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 17 هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از 10 هزار نفر پروانه بهره برداری اخذ کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین توسعه شهرک صنعتی کاسپین سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد