Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه در بخش مسکن، قیمت خانه و قیمت اجاره بها به صورت لجام گسیخته‌ای متأثر شده بود و هیچ منطقی بر آن حاکم و جاری نبود که مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: طی ماه های گذشته متأثر از شرایطی که هم به لحاظ روانی در بازار اتفاق افتاده بود و تحولاتی که متأثر از نرخ ارز بود، متأسفانه در بخش مسکن، قیمت خانه و قیمت اجاره بها به صورت لجام گسیخته‌ای متأثر شده بود و هیچ منطقی بر آن حاکم و جاری نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این یک نکته بود که بایستی این ناآرامی که در افکار عمومی و به خصوص برای مستأجرین به وجود آمده بود، با یک مداخله به لحاظ سیاستی و تنظیم‌گری مهار و کنترل می‌شد. نکته حائز اهمیت دوم اینکه، وضعیت خطر ویروس کرونا به شدت شرایطش تغییر کرده و هشدارهای وزارت بهداشت و ملاحظات ستاد ملی فوق‌العاده تشدید شده که بایستی، بیشتر مردم رعایت کنند.

اسلامی اظهار کرد: ما در مصوبه قبل ستاد ملی دو ماه تمدید اجاره‌نامه‌ها را به دلیل شرایط کرونا ابلاغ کرده بودیم که برای مردم راهگشا بود و جلوگیری کرد از اسباب‌کشی‌هایی که خودش یک عامل تشدیدکننده در شیوع بیماری کرونا است. در شرایط فعلی با وزارت بهداشت و ستاد ملی و برای جلوگیری از اسباب‌کشی که خودش می‌توانست با یک نوع سهل انگاری، شرایط سختی را برای مردم به وجود بیاورد، به استناد این شرایط کرونایی و تحریمی، ستاد ملی بسته سیاستی و تنظیم‌گری‌ را ابلاغ کرد که برای همه لازم الاجرا است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد اسلامی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !

  به گزارش پارس نیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تازه‌‌‌ترین بررسی‌‌‌ها از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحدهای اجاره‌‌‌ای، در روزهای اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره‌‌‌بها از مستاجر انتخاب کرده‌‌‌اند. البته نسبت فایل‌‌‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌‌‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

 

 

بررسی‌‌‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحدهای مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌‌‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

دیگر خبرها

  • توضیحات مهم رئیسی درباره روند تورم | من روزانه آمار قیمت ها می‌گیرم نه هفتگی و...
  • ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن تدوین شد
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون