Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:10:42 GMT

کودکان در تیررس موج دوم بیماری کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۶۹۲

کودکان در تیررس موج دوم بیماری کرونا هستند

محمدرضا محبوب فر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فراگیری مجدد بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: از شیوع کرونا تاکنون برای نخستین بار تعداد افراد بستری از تعداد افراد مرخص شده پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا و مرگ و میرها رو به افزایش است، به شدت و سرعت بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و بیان داشت: به جرئت می‌توان گفت طی روزهای اخیر شاهد تغییر وضعیت کرونا در کشور هستیم که با موج دوم این بیماری همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش بستری موارد حاد در بیمارستانها تصریح کرد: متأسفانه شاهد افزایش کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستانها هستیم.

کودکان در تیررس موج دوم کرونا

محبوب فر جامعه هدف بیماری کرونا را تمام افراد جامعه برشمرد و گفت: بیماری کرونا سنین پایین جامعه و جوانان را درگیر خود کرده است که تخت‌های بیمارستان امام حسین (ع) در شهر اصفهان توسط کودکان مبتلا به کرونا اشغال شده است.

وی افزود: بیماری کرونا در کودکان با علائم بیماری کاوازاکی همراه شده است و کودکان بسیاری در برابر این بیماری آسیب پذیر شده‌اند.

اختیار تام به اصفهان در راستای مهار کرونا

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت حاد کرونا در شهرهای شاهین شهر، فریدن، فریدونشهر، کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت دنبال نشود شاهد افزایش شهرهای نارنجی و قرمز در استان اصفهان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: لازم است شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و به ویژه استفاده از ماسک حساسیت ویژه به خرج دهند.

محبوب فر با اشاره به اختیار تام استان‌ها در مقابله با کرونا گفت: این اختیار تام در نحوه مقابله با کرونا به استان اصفهان هم داده شده است تا ستاد استانی مقابله با کرونا بهترین شیوه مدیریت مقابله با کرونا را اتخاد کند.

از فکر واکسن بیرون بیایید؛ پیشگیری را اولویت قرار دهید

وی افزود: در حال حاضر داروی مشخصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و با توجه به اینکه برخی کارشناسان معتقدند این ویروس ترکیبی از ویروس ایدز و ویروس حاد تنفسی است به شدت خطرناک است و تنها راه موجود حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

عضو ستادملی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران گفت: با توجه به تعداد محدود شرکت‌های تولید کننده واکسن چنانچه واکسن کرونا کشف و تولید شود با توجه به پیش خرید توسط کشورهای دیگر بعید است در اختیار کشور ما قرار بگیرد؛ پس لازم است با تکیه بر توان خود و پایبندی به مسئولیت اجتماعی نسبت به پیشگیری اقدام کنیم.

کد خبر 4962772

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا قربانیان کرونا بیماری کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد ایلام بیرجند استانداری سمنان مواد مخدر دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی مقابله با کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی