Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@15:19:34 GMT

هم‌وزن برج میلاد زباله تولید می‌کنیم!

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۵۱۸۸

هم‌وزن برج میلاد زباله تولید می‌کنیم!

دفن پسماندها، مخاطرات فاجعه‌باری را برای کره‌ی زمین و ساکنان آن دارد. به‌عنوان مثال، گازهای تولید شده از دفن پسماندها، باعث گرمایش زمین و ایجاد تغییرات اقلیمی، خشک‌سالی‌های شدید و باران‌های سیل‌آسا در نقاط گوناگون کره‌ی زمین می‌شود که این امر با آب‌شدن یخ‌های قطبی، از بین رفتن حیواناتی نظیر خرس‌های قطبی و پنگوئن‌ها، بالاآمدن سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها و زیر آب رفتن شهرهایی نظیر ونیز ایتالیا یا کشورهایی مانند مالدیو همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی مایع خارج‌شده از پسماندهای دفنی که «شیرابه» نام دارد، به‌خاطر وجود ترکیبات سمی، باعث آلودگی آب‌های سطحی، زیرزمینی و خاک می‌شود و با وجود تمام مشکلاتی که گفته شد، هنوز این فرصت را داریم، تا با انجام کارهای زیر به کاهش تولید پسماندها در محل زندگی و مدرسه و جلوگیری از دفن آن‌ها کمک کنیم.

۱. جلوگیری از تولید پسماندها: به‌عنوان مثال با همراه‌داشتن کیسه‌های پارچه‌ای در هنگام خرید، می‌توانیم از تولید پسماند کیسه‌های پلاستیکی جلوگیری کنیم.

۲. کاهش تولید و سمیت پسماندها: با استفاده از شوینده‌های دوست‌دار محیط‌زیست، می‌توانیم باعث کاهش سمیت پسماند شده و با خرید محصولات به‌صورت فله‌ای به کاهش تولید پسماندهای بسته‌بندی کمک کنیم.

۳. تنظیف و تفکیک پسماندها: می‌توانیم در منزل با تفکیک‌کردن ظروف پلاستیکی، شیشه‌ها، کاغذ و مقوا و تنظیف آن‌ها و ارائه‌ی آن به مراکز مجاز بازیافت، میزان پسماندی که در زمین دفن می‌شوند را به‌طرز چشم‌گیری کاهش دهیم.

۴. بازیافت: می توانیم در منزل پسماندهای تر خود را به کود کمپوست تبدیل کنیم.

یادمان باشد که با انجام این کارهای ساده، می‌توانیم علاوه بر حفظ محیط‌زیست و بازیافت پسماندها و افزایش طول عمر کره‌ی زمین و موجوداتی که روی آن زندگی می‌کنند، از تردد و فعالیت عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماندها (زباله‌گردها) در شهرهایمان جلوگیری کرده و به بهداشت عمومی شهرمان کمک کنیم.

کد خبر 527277 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمام اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مرتضی باغبانی اظهار کرد: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 751042

دیگر خبرها

  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس