Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار گرافن تا سال ۲۰۲۷ با رشد بیش از ۴۰ درصد به رقم ۱٫۳۶ میلیارد دلار برسد، نانوپلاکت‌ها بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پیش‌بینی‌های اخیر نشان می‌دهد که بازار گرافن از ۹۱٫۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹، به رقم ۱٫۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب می‌توان انتظار رشد ۴۰٫۲ درصدی را برای گرافن در این بازه زمانی داشت.

افزایش سریع تعداد تولیدکنندگان گرافن، تقاضای بالا برای این ماده در حوزه‌هایی نظیر الکترونیک و استفاده از گرافن در کامپوزیت‌ها و پوشش‌ها از جمله دلایل رشد بازار گرافن در این بازه زمانی است. از نقطه نظر منطقه‌ای، آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار را در سال ۲۰۱۹ داشته که پیش‌بینی می‌شود این جایگاه طی سال‌های آتی نیز حفظ شود.

البته اثرات زیست‌محیطی گرافن یکی از موانع در مسیر رشد بازار است و در سویی دیگر، پیشرفت‌های انجام شده در بخش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه نیز فرصت‌هایی تازه‌ای در سال‌های آتی ایجاد خواهد کرد.

شیوع ویروس کرونا نیاز‌های تازه‌ای در صنعت ایجاد کرده است؛ رشد بازار ماسک‌ها از جمله این فرصت‌های تازه است. یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که استفاده از گرافن می‌تواند روی بهبود کارایی ماسک‌ها موثر باشد و ایجاد خاصیت آبگریزی و ضدعفونت از جمله مزیت‌های استفاده از گرافن در ماسک است. این تقاضا نیز روی بازار گرافن در سال‌های آتی موثر خواهد بود.

در سوی دیگر، شیوع کرونا موجب قفل شدن بخشی از بازار شده و تقاضا را برای محصولاتی نظیر حسگر کاهش داده است که همین امر، روی کاهش تقاضا برای گرافن نیز تاثیرگذار بوده است.

از نظر نوع محصول تولیدی در بازار، می‌توان محصولات گرافنی را به گرافن تک لایه، دو لایه، چند لایه، اکسید گرافن و نانوپلاکت‌های گرافنی تقسیم‌بندی کرد. در سال ۲۰۱۹ بیشترین سهم بازار در اختیار نانوپلاکت‌های گرافنی بوده است و حدود سه پنجم از کل سهم به این بخش اختصاص داشت. تخمین زده می‌شود که در این بازه زمانی باز هم نانوپلاکت‌ها بیشترین سهم بازار را در اختیار داشته باشند. انتظار می‌رود در طول سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ بازار گرافن تک‌لایه و دولایه رشد ۴۲ درصدی را تجربه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازار جهانی گرافن فناوری نانو ماسک کرونا بیشترین سهم بازار بازار گرافن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت درباره وضعیت عوارض صادرات سیب زمینی، اعلام کرد: با توجه به لزوم تامین سیب زمینی مورد نیاز بازار، به استناد مفاد بند چهارم تصمیم‌های متخذه جلسه تنظیم بازار کشور در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبنی بر تفویض اختیار وضع عوارض صادراتی برخی از اقلام کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود صادرات سیب زمینی با کد تعرفه ۰۷۱۰۱۰۰۰ صرفاً با اخذ عوارض معادل ۶۰ درصد ارزش صادراتی آن از پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان