Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:00:34 GMT

ترکیه دنبال ایجاد منطقه امن در شمال عراق است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۶۰۴۹

ترکیه دنبال ایجاد منطقه امن در شمال عراق است

مشاور رسانه‌ای رئیس حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد ترکیه برای ایجاد "منطقه امن" در شمال عراق تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، کفاح محمود، مشاور رسانه‌ای مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز (چهارشنبه) گفت که ترکیه درصدد ایجاد یک منطقه "امن" یا کمربند امنیتی در خاک عراق برای مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان این کشور (پ‌ک‌ک) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح برای بغداد و اربیل تحریک کننده است.

کفاح محمود ادامه داد: عراق باید جدی‌تر با ترکیه برخورد کند و دولت‌های اربیل و بغداد نباید به محکومیت اکتفا کنند. برای حل این مسأله باید از جهان کمک گرفت و از گزینه آتش در مقابل آتش استفاده نکرد؛ چراکه وضعیت عراق تحمل تشدید تنش بیشتر را ندارد.

وی تصریح کرد: یک گزینه ساده وجود دارد که ممکن است به حل و فصل بسیاری از این مشکلات کمک کند. این گزینه، برگزاری کنفرانس گسترده با حضور تمامی طرف‌ها (بغداد، اربیل، ترکیه و حزب کارگران کردستان عراق) و ایجاد یک نقشه سیاسی در این زمینه است.

در همین حال، یک عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از حضور ۳۰۰۰ سرباز ترکیه‌ای در عملیات نظامی این کشور در شمال عراق خبر داد.

غیاث السورجی در این باره گفت: ۳۰۰۰ سرباز ترکیه‌ای در عملیات نظامی آنکارا در شمال عراق حضور دارند و ترکیه از زمان اغاز این عملیت پایگاه‌ها، سربازان و سلاح هایشان را در این منطقه افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال عراق حزب دموکرات کردستان عراق کردستان عراق شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی وارد تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در رٲس هیاتی عالی رتبە از مقامات اقلیم کردستان عراق، وارد تهران شد.

کد خبر 6097108

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • لیکرز به دنبال تغییر سرمربی
  • بارزانی وارد تهران شد
  • چگونه حساب لینکدین خود را برای همیشه حذف کنیم؟
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟