Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:39:45 GMT

پرواز پهبادهای کشاورز در آسمان مازندران

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۷۰۵۵

پرواز پهبادهای کشاورز در آسمان مازندران

ایسنا/مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرواز پهادهای کشاورز در آسمان این استان خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه شورای معاونین گفت: فراز و نشیب‌های بخش کشاورزی در کشور بر کسی پوشیده نیست و قطعا می‌توان نقاط ضعفی که وجود دارد را به قوت تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران جزء معدود کشورهای جهان است که توانسته ۸۵ درصد خودکفایی و خوداتکایی را در بخش کشاورزی به خود اختصاص دهد و مازندران هم یکی از استان هایی است که با بکارگیری علم و تکنولوژی جدید وارد عرصه کشاورزی علمی کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: مازندران با تولید هفت میلیون تنی محصولات کشاورزی، چهار برابر میانگین تولید کشور را دارد که توانسته با ۱۰ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی، رتبه نخست را در کشاورزی اقتصادی دارا باشد.

شهیدی‌فر بیان کرد: امسال با بکارگیری تیم ۱۰۵ نفره تحقیقات در مراکز جهاد کشاورزی، محقیقن و مروجین وارد عرصه های کشاورزی و روستاها شدند تا بتوانیم از این طریق شاهد افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی بخش کشاورزی بر روی تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، دانه روغنی و برنج است، گفت: زهکشی اراضی کشاورزی از موارد مهمی است که در بخش کشاورزی باید جدی‌تر از قبل به آن پرداخته شود و نیمی از اراضی شالیزاری در کشت دوم به علوفه اختصاص پیدا کند تا مشکل این نهاده در استان رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مکانیزاسیون یکی دیگر از دغدغه های جدی در بخش کشاورزی است که تا رسیدن به اوج آن راه زیادی وجود دارد و مکانیزاسیون را نباید تنها در کاشت، داشت و برداشت ببینیم بلکه باید نسبت به افزایش پهپادهای کشاورزی تلاش کینم تا سبب کاهش آفات و بیماری‌ها شود.

این مسؤول اضافه کرد: مازندران جزو اولین استان هایی بود که سال گذشته ۱۲ پهپاد را وارد ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان کرد و تلاشمان بر این است امسال به ۲۰ پهپاد افزایش پیدا کند.

شهیدی‌فر با بیان اینکه مازندران هر ساله ۳۰۰ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی دارد که سال گذشته ۴۱۵ هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران به خارج کشور صادر شد، ادامه داد: سال گذشته ۵۴ درصد رشد اقتصادی در کشور مرهون بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران محصولات کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در حاشیه نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین اظهار کرد: دو هزار و ۱۹۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب سه پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های امیران در شهرستان قزوین و حصار نو و کبریت میان در شهرستان البرز پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۲۱ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6099888

دیگر خبرها

  • طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد
  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع