Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، عصر امروز (چهارشنبه ۱۱ تیرماه) در نشست روند آستانه که از طریق ویدئوکنفرانس با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه و با محوریت مسائل سوریه برگزار شد، گفت: لازم می‌دانم بر لزوم حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی و استقلال سوریه و تعیین سرنوشت این کشور تنها به دست مردم آن از طریق گفت‌وگوهای سوری ـ سوری و بدون مداخله خارجی تأکید کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حالی اجلاس مجازی سران روند آستانه را برگزار می‌کنیم که جهان با معضلی به‌نام پاندمی ویروس کرونا مواجه است و مردم سوریه نیز از این بیماری مستثنی نیستند.

روحانی با بیان اینکه شیوع کرونا مشکلات بهداشتی و اقتصادی گسترده‌ای را در سوریه ایجاد کرده و مردم این کشور، نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، گفت: رژیم آمریکا در چنین شرایطی و در ادامه تحریم‌های گذشته و تلاش‌های مذبوحانه خود برای فشار به مردم سوریه، تحریم‌های یک جانبه و غیرانسانی تازه‌ای موسوم به «سزار» را با هداف رسیدن به امیال نامشروع سیاسی خود تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: این اقدام نوعی تروریزم اقتصادی است که ناقض حقوق بشردوستانه و حاکمیت ملت‌هاست. جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملّت‌ها در جهان خصوصاً‌ سوریه، تأکید می‌کند که به حمایت‌های خود از مردم و دولت مشروع سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقدامات نامشروع و غیرانسانی رژیم آمریکا هیچگونه خللی در اراده کشورهای دوست و متحد سوریه ایجاد نخواهد کرد، تصریح کرد: آمریکا بداند آنچه از طریق گروه‌های تروریستی به دست نیاورده نمی‌تواند از طریق تحریم و مجازات مردم سوریه به‌دست بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است هرچه سریعتر نیروهای تروریست آمریکایی از سوریه و کل منطقه خارج شوند و حاکمیت سوریه در کل این کشور گسترده شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

اعتراضات دانشجویان دانشگاه تگزاس به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز در واکنش به اتفاقات دانشگاه کلمبیا به سی ان ان گفت که اوضاع در این دانشگاه از کنترل خارج شده است. او نیز این اعتراضات را «یهود ستیزی» قلمداد کرد.

در این میان خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند