Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از گاز طبیعی وارده به استان سالانه در نیروگاه گازی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان سنندج مصرف می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و با بیان اینکه مصرف این نیروگاه در سال ۹۸، ۸۳۲ میلیون و ۲۹۰ هزار مترمکعب بوده است، گفت: هر سال با عبور از فصل سرما و به تبع آن افزایش دمای هوا، مصارف گاز طبیعی برای استفاده وسایل گرمایشی با کاهش محسوسی روبه‌رو می‌شود و با روشن شدن وسایل سرمایشی، منازل مسکونی، مراکز عمومی و تجاری و ادارات با افزایش بسیار بالای مصرف برق مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی تولید برق شهرستان سنندج نیز برای افزایش تولید و رفع نیاز این بخش، به سوخت مطمئن و دائم نیاز دارد که گاز طبیعی آن را تأمین می‌کند و میزان گاز تحویلی به این نیروگاه با افزایش چشمگیری روبه‌رو می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه پرمصرف‌ترین مشترک استان کردستان نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در روزهای پرمصرف تابستان با مصرف بیش از ۳.۹ میلیون مترمکعب در روز است، اظهار کرد: مصرف گاز برای نیروگاه‌های حرارتی به دلیل صرفه اقتصادی به لحاظ کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی، افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری و کاهش تبعات زیست‌محیطی در اولویت قرار دارد.

فعله‌گری تصریح کرد: نیروگاه گازی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان سنندج اردیبهشت‌ماه امسال ۱۱۲ میلیون و ۹۲۰ هزارمتر مکعب و خردادماه نیز ۱۱۲ میلیون و ۶۷۸ هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مصرف گاز سیکل ترکیبی گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است

از صبح امروز فیلم پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج در فضای مجازی و کانال محلی های مورد توجه قرار گرفت که در آن نشان می دهد جسد یک مرد در نزدیکی سد افتاده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تایید این خبر، گفت: جسد پیدا شده امروز جهت تعیین هویت و بررسی علت مرگ تحویل پزشکی قانونی داده شد.

بهتاش خانی آباد افزود: اقدامات لازم برای اطلاع از زمان و چگونگی فوت فرد آغاز شده و پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز