Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@06:57:09 GMT

مزارع پرورش میگو در بندر چوئبده باید احیا شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۸۹۵۹

مزارع پرورش میگو در بندر چوئبده باید احیا شوند

موسوی خواستار احیای مزارع پرورش میگو در بندر چوئبده شد و گفت: این مزارع برای پنج‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» ظهر امروز (چهارشنبه 11 تیر) در نشست بررسی توسعه آبزی‌پروری و شیلات آبادان، با بیان اینکه مزارع میگو در بندر چوئبده با ظرفیت ایجاد اشتغال برای پنج‌هزار نفر فرصت بسیار خوبی است که باید احیا شوند اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که برای پرورش ماهی و میگو در منطقه وجود دارد اما برای مصرف داخلی از استان‌های همجوار محصول وارد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به بدهی بانکی و عدم دریافت تسهیلات حوضچه‌های پرورش ماهی و میگو بندرچوئبده افزود: با توجه به هزینه‌های صورت گرفته برای پرورش ماهی و میگو متاسفانه کار خاصی انجام نشده و حوضچه‌های پرورش ماهی به علت بدهی بانکی و دریافت نکردن تسهیلات همچنان تعطیل هستند.

 

وی تصریح کرد: بانک به جای مصادره اموال و تعطیلی کار، باید فعالان بدهکار در حوزه شیلات را پای کار بیاورد.

 

«فتح‌الله ابوعلی» نیز عنوان کرد: تا امروز پیگیری‌های خوبی برای بازگرداندن فعالیت اقتصادی و رونق تجاری به مزارع پرورش میگو در چوئبده صورت گرفته است.

 

مدیرکل شیلات استان خوزستان بر ضرورت هماهنگی‌های بین‌بخشی برای رفع محدودیت پرورش آبزی در حوضچه‌های پرورش میگو بندرچوئبده تاکید کرد و افزود: شیلات در این زمینه تلاش و همکاری خواهد کرد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: بندر چوئبده توسعه آبزی پروری مزارع پرورش ماهی مزارع پرورش میگو نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی آبزی پروری منطقه آزاد اروند شیلات پرورش میگو پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم

مریم نوری بالانجی مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری حوزه شیلات و آبزی پروری قشم ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس به ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به افزایش ۲۰۸ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو هم گفت: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی نیز به دو هزار و ۱۸۰ تُن در سال رسید که رشد ۴۵ درصدی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری