Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@22:54:51 GMT

بورس مسکن امر ساده و سریع نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۸۹۹۸

بورس مسکن امر ساده و سریع نیست

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح پیش‌فروش متری مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است و امر ساده‌ای که سریع بشود انجام شود نیست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در الیگودرز یکسری پروژه داریم که نیاز مبرم مردم است، اظهار کرد: امروز قرار شد ۹ کیلومتری که در ابتدای جاده داران است تا سه راهیشول‌آباد و زیرگذر آن را هرچه سریع‌تر پیمانکار تکمیل کند و گره بزرگی از کار مردم باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسفالت ۲۰ کیلومتر راه روستایی و بهسازی ۶۰ کیلومتر راه الیگودرز

وی با بیان اینکه پروژه تعریض محور شول‌آباد تا خان‌آباد که ۵ کیلومتر آن انجام شده را در مشارکت با استان انجام می‌دهیم و اجرای آن تا قبل از فصل سرما در الیگودرز در اولویت است، تصریح کرد: راه‌های روستایی الیگودرز گستردگی و وسعت و پراکندگی دارد و حجم زیادی کار پیش رو است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبارات راه‌های روستایی استانی شده و اعتبار ملی وجود ندارد، قرار شد با همت استان و زیرسازی‌هایی که میسر است انجام شود، سازمان راهداری آسفالت ۲۰ کیلومتر راه روستایی را عهده‌دار شود، همچنین ۶۰ کیلومتر راه روستایی الیگودرز هم بهسازی و شن‌ریزی انجام شود.

تدوین برنامه ۳ ساله ساماندهی راه‌های الیگودرز

اسلامی با اشاره به ایجاد راهدارخانه‌های جدید در الیگودرز گفت: سازمان‌های خدمات رسان برق و آب این راهدارخانه‌ها را بایستی تأمین کنند تا در کل زمستان تجهیز باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک برنامه مشخصی برای راه‌های شهرستان الیگودرز دلیل عقب‌ماندگی زیاد این حوزه تدارک دیده‌ایم، با مجموعه استان یک برنامه سه‌ساله را توافق می‌کنیم تا ظرف سه سال راه‌های الیگودرز سامان داده شوند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیشرفت زیرساختی پروژه راه‌آهن بیش از ۶۰ درصد است، اظهار داشت: این پروژه معارض ملکی دارد و نیاز به تأمین مالی است، پروژه مهمی است که از این مسیر یک ریل شرقی غربی با اتصال به اصفهان می‌توان به وجود آورد؛ لذا سرفصل مالی غیر از سرفصل دولتی باید برای آن فراهم کنیم که بایستی کار مطالعاتی شود.

معدل سن متقاضیان مسکن ملی ۳۴ سال است

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه نوسانات بازار مسکن متأثر از نوساناتی است که در بازارهای موازی ارز و طلا رخ می‌دهد و همیشه مسکن متأثر از این بازارها است، گفت: منابعی که برای تأمین سرمایه وارد بازار مسکن می‌شود التهاب آور می‌شود، تاکنون چندین بار این رخ داده و از سال گذشته تاکنون هم تکرار شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ما حائز اهمیت است افراد فاقد مسکن را شناسایی کنیم و تلاش کنیم صاحب‌خانه شوند، افزود: در این راستا طرح اقدام ملی مسکن را پایه‌گذاری کردیم که در حال اجرا است و از پیشرفت مناسب و خوبی در استان‌ها برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و دوباره در مرحله پالایش هستند.

اسلامی یادآور شد: معدل سن متقاضیان و افراد واجد شرایط ۳۴ سال است و جوان‌ترین قشر هستند که فاقد مسکن هستند و به عبارتی خانه اولی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زمین تأمین‌شده و پروژه‌ها فعال و یا در حال شکل‌گیری است، گفت: با این شیوه، حل مشکل مسکن مردم را پایه‌گذاری کرده‌ایم و به جریان پایدار تولید و عرضه مسکن تبدیل می‌کنیم.

عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نرخ اجاره مسکن نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا و خطر شیوع و گسترش آن، با مصوبه ستاد ملی کرونا در مرحله اول برای جلوگیری از اسباب‌کشی منازل تصویب شد دو ماه قراردادها تمدید شود، در مرحله دوم حداکثر سقف افزایش نرخ اجاره را اعلام کردیم که مردم در آرامش به سر ببرند که مصوب شد حداکثر افزایش اجاره در تهران ۲۵ درصد، در کلان‌شهرها ۲۰ درصد و در دیگر شهرها ۱۵ درصد باشد و بایستی طرفین هم تبعیت کنند.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح پیش‌فروش متری مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است و امر ساده‌ای که سریع بشود انجام شود نیست.

وی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌ای زمین و مسکن را شکل داده‌ایم و با بورس هم مذاکره کرده‌ایم تا مردمی که نیازمند خانه نیستند اما علاقه‌مند هستند در صنعت زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند بتوانند منابع خود را به سهم و سهام تبدیل کنند، تصریح کرد: امیدواریم این طرح به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: الیگودرز وزیر راه و شهرسازی بورس مسکن محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مسکن در بورس کیلومتر راه عرضه مسکن انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور مهرداد بذرپاش، عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در استان آغاز شد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات آماده سازی نخستین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی با مساحت ۱۵۲ هکتار در شهرستان آذرشهر آغاز می‌شود.

فرایند آماده سازی نخستین دهکده شهری استان نیز با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه در شهرستان سراب با حضور وزیر کلید خواهد خورد.

افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت هزار و ۸۶۵ متر مربع و کلنگ زنی ۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع در شهر سهند از جمله برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

کد خبر 6088930

دیگر خبرها

  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن