Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در چهل و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کویید ۱۹ درباره وضعیت آذربایجان غربی در روز‌های آینده گفت: با بررسی‌های انجام شده، استان در ۱۰ روز آینده شرایط خوبی نخواهد داشت.

دکتر جواد آقازاده درباره شیوع بیماری در استان افزود: استان آذربایجان غربی به پیک بیماری نرسیده است و در حال حاضر مراحلی از موج اول را طی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شرایط موجود در روز‌های آینده تعداد بیماران بستری و فوتی کویید ۱۹ در استان افزایش خواهد یافت.


وی درباره شیوع بیماری در مرکز استان بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی (ره) و امام رضا (ع)، بیماران مبتلا به کویید ۱۹ را پذیرش می‌کنند. با تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های ذکر شده، در روز‌های آینده بیمارستان مطهری ارومیه نیز بیماران مبتلا به کویید ۱۹ را در ارومیه پذیرش خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره ثبت رکورد جدید در تعداد بیماران بستری در استان گفت: متاسفانه دیروز ۸۵۳ نفر بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در استان بستری شده است که از این تعداد ۳۲۸ نفر به طور قطعی مبتلا به کویید ۱۹ بوده و ۵۲۵ نفر مشکوک به کرونا هستند. همچنین ۴۹ بیمار به ونتیلاتور وصل است که از این تعداد ۱۹ بیمار قطعا مبتلا به کویید ۱۹ هستند.

دکتر آقازاده درباره تجهیزات درمانی استان بیان کرد: در ماه گذشته ۴ دستگاه سی تی اسکن وارد استان شده است و هیچ مشکلی برای تامین تجهیزات درمانی وجود ندارد و مجوز ایجاد بخش جدید برای پذیرش بیماران مبتلا به کویید ۱۹ را داریم.     در حال تکمیل..

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد

داده‌های یک مطالعه آماری که امروز (چهارشنبه) منتشر شد نشان‌ می‌دهد تعداد نوزادان متولد شده در کره جنوبی برای اولین بار در فوریه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به کمتر از ۲۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا، کره جنوبی در حال حاضر با بحران‌هایی مانند پیری سریع و نرخ زاد و ولد بسیار پایین دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس داده های گردآوری شده، مجموعا ۱۹ هزار و ۳۶۲ نوزاد در فوریه ۲۰۲۴ به دنیا آمدند که نسبت به سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

این پایین‌ترین رقم در ماه فوریه از زمانی است که آژانس آمار کره جنوبی شروع به جمع‌آوری داده‌های مرتبط در سال ۱۹۸۱ میلادی کرد.

از نظر آمار تولد نوزادان در ماه فوریه در این کشور، تعداد نوزادان برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به زیر ۳۰ هزار تن رسید و تا سال گذشته در حدود ۲۰ هزار نوزاد باقی مانده بود.

به گزارش روزنامه «کره تایمز»، همچنین تعداد مرگ و میرها در کره جنوبی با افزایش ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۹ هزار و ۹۷۷ نفر در ماه فوریه امسال رسید که بزرگترین رقم در این ماه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران